Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:25

28
اسفند
تزئین كیك نوروزی

تزئین كیك نوروزی

ابتدا 8 عدد زرده تخم‌مرغ را با 100 گرم شكر، یك چهارم قاشق چایخوری وانیلین و دو قاشق سوپخوری آب جوش، در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا رنگ زرده‌های تخم‌مرغ، كاملاً روشن شود.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 15- 20 نفر

 كیك اسفنجی به قطر تقریبی 23 سانتیمتر     1 عدد

كیك اسفنجی به قطر تقریی 15 سانتیمتر       1 عدد

شربت ساده برای مرطوب كردن كیك               به میزان لازم

میوه به دلخواه حدود                                    500 گرم

خامه فرم گرفته حدود                                  600 گرم

خمیر مارسیپان حدود                                  400 گرم

مارمالاد زردآلو                                             به میزان لازم

خمیر فوندانت گلبهی رنگ                             700 گرم

خمیر فوندانت سفید                                    300 گرم

گل طبیعی                                                 به دلخواه

 

روش تهیه كیك اسفنجی

ابتدا 8 عدد زرده تخم‌مرغ را با 100 گرم شكر، یك چهارم قاشق چایخوری وانیلین و دو قاشق سوپخوری آب جوش، در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا رنگ زرده‌های تخم‌مرغ، كاملاً روشن شود و مایه، غلیظ گردد.

سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و بتدریج 100 گرم شكر به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

آن‌گاه زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با یكدیگر مخلوط كنید و 200 گرم آرد الك كرده به مایه بیفزائید.

اكنون دوسوم از مایه را درون قالب بزرگ و یك سوم را درون قالب كوچك- كه كف آن‌ها را با كاغذ روغنی پوشانده‌اید- بریزید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 45 دقیقه بپزید.

زمان پخت كیك كوچك، حدود 30 دقیقه می‌باشد.

روش تهیه

ابتدا كیك‌های اسفنجی را، مطابق با دستورالعمل آماده نمائید و صبر كنید تا كیك‌ها در قالب خنك شوند. آن‌گاه هر یك از آن‌ها را از ارتفاع سه قسمت كنید و لایه‌های كیك را با شربت مرطوب سازید و با خامه فرم گرفته بپوشانید و روی هر یك قدری میوه بگذارید. لایه‌های هر یك از كیك‌ها را روی هم قرار دهید و با دست، كمی بفشارید تا لایه‌های كیك هنگام بریدن، جدا نشود.

بعد قدری پودر شكر روی سطح میز بپاشید و خمیر مارسیپان را با وردنه، به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر روی آن باز كنید و هر دو كیك را با مارسیپان بپوشانید.

سپس روی آن‌ها مارمالاد بمالید تا خمیر فوندانت، به خمیر مارسیپان بچسبد.

حالا خمیر فوندانت گلبهی رنگ را روی سطح پودر شكر پاشیده، با وردنه باز كنید و روی كیك‌ها پهن نمائید، اضافی‌های خمیر را بگیرید و كیك بزرگ‌تر را روی ظرف تخت زیبائی بگذارید و در مركز كیك، چندین سیخ چوبی (به قطر مداد) فرو كنید؛ به گونه‌ای كه ارتفاع آن‌ها همسطح كیك باشد. سپس كیك كوچك را روی صفحه‌ای هم‌اندازه كیك بگذارید و آن را روی كیك بزرگ‌تر قرار دهید.

اینك خمیر فوندانت سفید رنگ را  با وردنه، روی سطح پودر شكر پاشیده، باز كنید و با برشگر كنگره‌دار به قطر تقریبی 8 سانتیمتر، قالب بزنید.

بعد درون هر یك از دایره‌ها را، با برشگر ساده‌ای به قطر 3 سانتیمتر خالی كنید. حالا به كمك خلال چوبی، اطراف دایره كنگره‌دار را كاملاً نازك كنید تا چین خورده به نظر برسد.

به همین ترتیب، به اندازه محیط كیك بزرگ‌تر، حلقه‌های چین‌خورده را بسازید و با بریدن یك طرف حلقه، آن را به شكل نوار درآورید.

اطراف كیك را به كمك قلم‌مو، با آب مرطوب كنید و نوارهای چین‌دار ساخته شده از خمیر سفید فوندانت را به كیك بچسبانید.

خمیر فوندانت گلبهی رنگ را نیز، همانند نوارهای چین‌دار سفیدرنگ بسازید و با آب روی چین‌های سفید بچسبانید. اكنون به میزان مساوی از خمیر سفید و گلبهی بردارید و آن‌ها را رول كنید و به هم بتابانید و دور كیك كوچك قرار دهید.

اینك كرم رویال را در قیف دارای ماسوره ساده ریز بریزید و با ترسیم خطوط نامنظم و ظریف، قسمت‌هائی از كیك را همانند تصویر، تزئین كنید.

بعد با ماسوره ساده كمی بزرگ‌تر، قسمت اتصال چین به بدنه كیك را، با گذاشتن خال‌هائی از كرم رویال بپوشانید. حالا ساقه گل‌های طبیعی را، با كاغذ آلومینیمی ببندید و روی كیك كوچك را با آن‌ها تزئین نمائید.

روش تهیه كرم رویال

یك عدد سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آن‌گاه بتدریج 75 گرم پودر شكر نرم و الك كرده را به آن بیفزائید.

یادآوری 1: می‌توانید خمیر مارسیپان را، از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه كنید.

یادآوری 2: برای ساختن رنگ گلبهی، قدری رنگ زرد، به رنگ صورتی بیفزائید.

 

برچسب ها: کیک، تزئین کیک، مواد لازم کیک، روش تزئین کیک نوروزی، کیک نوروزی، تزئین کیک نوروزی، کرم رویال، روش تهیه کرم رویال تعداد بازديد: 2638 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز