Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:15

7
شهریور
چیز كیك گیلاس

چیز كیك گیلاس

فر را با دمای 250 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب كمربندی را به قطر 23 سانتیمتر چرب نمائید و كنار بگذارید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، پودر شكر، وانیلین و نمك را در كاسه مناسبی بریزید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 8 - 10 نفر

آرد                      150 گرم

بیكینگ‌پودر          یك‌دوم قاشق چایخوری

پودر شكر            75 گرم

وانیلین              یك‌چهارم قاشق چایخوری

نمك                 1 پینچ

كره                  75 گرم

تخم‌مرغ           1 عدد

مواد لازم میانی

تخم‌مرغ         3 عدد

خامه صبحانه 200 میلی‌لیتر

پنیر خامه‌ای  550 گرم

شكر            150 گرم

آبلیموی تازه  1 قاشق سوپخوری

آرد ذرت        50 گرم

پودر نارگیل   50 گرم

گیلاس بدون هسته 250 گرم

 روش تهیه چیز كیك گیلاس

فر را با دمای 250 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالب كمربندی را به قطر 23 سانتیمتر چرب نمائید و كنار بگذارید. آن‌گاه آرد، بیكینگ‌پودر، پودر شكر، وانیلین و نمك را در كاسه مناسبی بریزید و كره را بیفزائید و با نوك انگشتان مخلوط كنید تا به شكل خرده نان در آید.

سپس تخم‌مرغ را اضافه كنید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا اندكی خمیر را ورز دهید تا صاف و یكدست شود. اكنون آن را به ضخامت تقریبی نیم سانتیمتر باز كنید و در قالب پهن نمائید و ده دقیقه در فر قرار دهید. سپس قالب را از فر در آورید و مایه میانی را رویش بریزید و دوباره قالب را در فر بگذارید.

پس از یك ساعت چیز كیك را از فر در آورید و بگذارید كاملاً خنك شود. حال آن را یك شب در یخچال نگه دارید تا قابل مصرف شود. آن‌گاه چیز كیك را از قالب خارج كنید و روی دیس زیبائی بگذارید و با خامه فرم گرفته و گیلاس بیارائید.

روش تهیه مواد میانی: زرده و سفیده تخم‌مرغ‌ها را از هم جدا كنید و سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و كاملاً فرم بگیرد. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، خامه، پنیر خامه‌ای و شكر را با هم مخلوط كنید و اندكی هم بزنید. سپس آبلیمو، آرد ذرت و پودر نارگیل را بیفزائید و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنید. حالا سفیده‌های تخم‌‌مرغ را همراه با گیلاس به مایه فراهم‌كرده بیفزائید.

 

برچسب ها: چیز کیک، روش تهیه چیز کیک، آموزش چیز کیک، تهیه چیز کیک، مواد لازم چیز کیک، چیز کیک گیلاس تعداد بازديد: 766 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز