Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 07:24

7
شهریور
تارت میوه فرانسوی با میل فوی

تارت میوه فرانسوی با میل فوی

این تارت میوه دلپذیر فرانسوی با استفاده از خمیر هزارلا، كرم و میوه‌های خوشمزه و آبدار تابستانی، می‌تواند عصرانه یا دسر مناسبی برای پذیرائی از میهمانان‌تان باشد.

افسانه ظروفی

 

 

این تارت میوه دلپذیر فرانسوی با استفاده از خمیر هزارلا، كرم و میوه‌های خوشمزه و آبدار تابستانی، می‌تواند عصرانه یا دسر مناسبی برای پذیرائی از میهمانان‌تان باشد.

 

 مواد لازم برای 16 عدد

آرد نان                         540 گرم

نمك                            یك‌دوم قاشق چایخوری

آب سرد                      حدود 430 میلی‌لیتر (یك و سه چهارم پیمانه)

كره خمیر هزارلا            450 گرم

زرده تخم‌مرغ همزده     1 عدد

مواد لازم میانی

خامه شیرین شده     حدود 300 گرم

میوه به دلخواه          به میزان لازم

 روش تهیه تارت میوه فرانسوی با میل فوی

آرد و نمك را در كاسه مناسبی الك كنید و آب را كم‌كم بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس خمیر را به شكل توپ درآورید و برشی به شكل + رویش ایجاد كنید. روی آن را بپوشانید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید.

در این میان كره را رنده كنید و به شكل مستطیل درآورید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده از چهارطرف به شكل + باز كنید و كره را در وسطش بگذارید. اطراف خمیر را روی كره بیاورید و مانند بقچه ببندید. اكنون رو و زیر خمیر آرد بپاشید و به شكل مستطیل 30 × 45 سانتیمتری باز كنید.

با برس نرم آرد اضافی را بگیرید و خمیر را سه لا تا بزنید. در این صورت مستطیلی به اندازه 15 ×30 سانتیمتر به دست خواهد آمد. دوباره روی خمیر وردنه بكشید و آن را از طول باز كنید و دوباره سه لا تا بزنید. تا زدن خمیر را شش بار تكرار كنید و هر بار خمیر را یك ربع در یخچال بگذارید.

سپس خمیر را دو قسمت كنید و هر قسمت را به اندازه تقریبی 25 × 50 سانتیمتر باز كنید. اینك خمیر را به مربع‌های 12/5 سانتیمتری ببرید و هر مربع را به شكل مثلث تا كنید. حال مانند شكل خمیر را برش دهید و به آن فرم دهید. خمیرها را در سینی بچینید، رویشان زرده تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 220 درجه سانتیگراد قرار دهید.

سپس دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و یك ربع دیگر تارت را بپزید. همینكه تارت خنك شد، رویش خامه بمالید و با میوه بیارائید.

 

برچسب ها: تارت، روش تهیه تارت، مواد لازم تارت، تهیه تارت، آموزش تارت میوه فرانسوی، تارت میوه، تارت فرانسوی تعداد بازديد: 783 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز