Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:11

15
شهریور
حلوا با سمولینا و شیره انگور

حلوا با سمولینا و شیره انگور

شیر، آب و شكر را در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. آن‌گاه قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید شربت اندكی خنك شود. حالا كره را در تابه‌ بریزید و روی اجاق آب كنید.

سرور چاووشی

 

 

مواد لازم برای6- 8 نفر

شیر                     500 میلی‌لیتر (نیم‌لیتر)

آب                       500 میلی‌لیتر (نیم‌لیتر)

شكر                    500 گرم

كره                     250 گرم

دانه صنوبر (چلغوز) 100 گرم

سمولینا (ایرمیك)  500 گرم

مواد لازم برای تهیه رویه حلوا

شیره انگور          حدود 80 میلی‌لیتر

دارچین               به میزان لازم

 روش تهیه حلوا با سمولینا و شیره انگور

شیر، آب و شكر را در قابلمه بریزید و روی اجاق بگذارید تا بجوشد. آن‌گاه قابلمه را از روی حرارت بردارید و بگذارید شربت اندكی خنك شود. حالا كره را در تابه‌ بریزید و روی اجاق آب كنید. سپس دانه صنوبر و سمولینا را به آن بیفزائید و تفت دهید تا طلائی رنگ شوند.

اكنون شربت ولرم را روی آن بریزید و پیوسته هم بزنید تا شربت كاملاً با سمولینا مخلوط شود. اینك حلوا را از روی حرارت بردارید و 10 دقیقه كنار بگذارید. آن‌گاه كاسه كوچكی را بردارید و هر بار اندكی از حلوا را در كاسه بریزید و خوب بفشارید. سپس آن را در بشقاب مناسبی برگردانید، شیره انگور را رویش بریزید و اندكی دارچین بپاشید و میل كنید.

یادآوری: (semolina)  دانه‌های نسبتاً درشتی است كه از تصفیه كردن گندم دوروم (durum wheat) آسیاب كرده، به دست می‌آید و بیشتر برای تهیه پاستا به كار می‌رود. سمولینا كلمه ایتالیائیست كه ریشه در زبان لاتین دارد.

 

برچسب ها: آموزش حلوا، روش تهیه حلوا، حلوا، حلوا با سمولینا، حلوا با شیره انگور، آشپزی با حلوا، حلوا سمولینا تعداد بازديد: 816 تعداد نظرات: 0
فیلم روز
تصویر روز