Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:20

15
شهریور
حلوای شكلاتی

حلوای شكلاتی

آرد گندم را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق، تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود ولی رنگش تغییر نكند! آن‌گاه آردبرنج را در تابه‌ دیگری بریزید و روی اجاق تفت دهید تا خامی آن نیز گرفته شود.

مژگان فرهنگ

 

 

مواد لازم برای  44 عدد

 آرد گندم             250 گرم

آرد برنج               100 گرم

كره                    125 گرم

پودر شكر            120 گرم

پودر هل              1 قاشق سوپخوری

شكلات سفید آبكرده  150 گرم

گردوی خرد كرده   150 گرم

مواد لازم برای تزئین حلوا

شكلات سفید     80 گرم

خلال بادام و پسته به میزان لازم

 روش تهیه حلوای شكلاتی

آرد گندم را در تابه بریزید و روی حرارت ملایم اجاق، تفت دهید تا خامی آرد گرفته شود ولی رنگش تغییر نكند! آن‌گاه آردبرنج را در تابه‌ دیگری بریزید و روی اجاق تفت دهید تا خامی آن نیز گرفته شود. سپس آن را با آرد گندم مخلوط كنید و دوباره تابه را روی حرارت بگذارید.

حالا كره را بیفزائید و همینكه كره آب شد، تابه را از روی اجاق بردارید و بگذارید آرد اندكی خنك شود. اینك پودر شكر، هل و شكلات سفید را همراه با گردو به مواد اضافه كنید و خوب مخلوط نمائید. آن‌گاه حلوا را در سینی به اندازه‌ی 15×25 سانتیمتر بریزید و با برشگری به قطر 5/2 سانتیمتر قالب بزنید.

سپس حلوا را به مدت 4 ساعت در یخچال نگه دارید و برای پذیرائی، نیمی از آن را در شكلات سفید فرو برید و با خلال بادام و پسته بیارائید.

یاد‌آوری: می‌توانید مواد را نصف كنید و از دو رنگ شكلات بهره بگیرید.

 

برچسب ها: روش تهیه حلوا، حلوا، مواد لازم حلوا، تهیه حلوا، حلوای شکلاتی، آموزش حلوای شکلاتی، تهیه حلوای شکلاتی تعداد بازديد: 668 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز