Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 15:49

23
شهریور
ستاره‌های فندقی

ستاره‌های فندقی

كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خامه را با یك قاشق سوپخوری از آرد مخلوط كنید و به مایه بیفزائید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای حدود 40 عدد

كره                         50 گرم

پودر شكر                50 گرم

زرده تخم‌مرغ           2 عدد

وانیلین                   یك‌چهارم قاشق چایخوری

خامه صبحانه          1 قاشق سوپخوری

آرد                         125 گرم

بیكینگ‌پودر             یك‌چهارم قاشق چایخوری

پودر كاكائو              1 قاشق سوپخوری

نمك                     یك‌هشتم قاشق چایخوری

سفیده تخم‌مرغ     1 عدد

فندق درسته و پوسته كنده به تعداد لازم

شكلات سفید آبكرده به میزان لازم

 روش تهیه ستاره‌های فندقی

كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا خامه را با یك قاشق سوپخوری از آرد مخلوط كنید و به مایه بیفزائید. سپس باقیمانده آرد، بیكینگ‌پودر، پودر كاكائو و نمك را هم افزوده و مخلوط كنید تا خمیر مناسبی حاصل شود.

اینك خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید. اكنون خمیر را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید و با برشگر به شكل ستاره قالب بزنید و در سینی چربكرده شیرینی‌پزی بچینید. حالا سفیده تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و با قلم‌مو روی خمیرها بمالید و یك فندق در مركز هر كدام بگذارید.

آن‌گاه سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه، شیرینی‌ها را بپزید. اینك روی شیرینی‌های پخته و خنك شده را با شكلات آبكرده بیارائید.

 

برچسب ها: شیرینی فندقی، ستاره های فندقی، آموزش ستاره های فندقی، مواد لازم ستاره های فندقی، روش تهیه ستاره فندقی، تهیه ستاره فندقی، فندقی تعداد بازديد: 560 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز