Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:39

17
مهر
تارت باتراِسكاچ

تارت باتراِسكاچ

كره را با سر انگشتان به خورد آرد دهید، پودر شكر را بیفزایید و با افزودن زرده تخم‌مرغ و آب مواد را خمیر كنید. آن‌گاه خمیر را در كیسه‌ نایلونی، در یخچال بگذارید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

كره                      125 گرم

آرد                       250 گرم

پودر شكر             30 گرم

زرده تخم‌مرغ        1 عدد

آب سرد              1 قاشق سوپخوری

مواد لازم كرم باتر اسكاچ

شكر قهوه‌ای      185 گرم

آرد                   40 گرم

شیر                250 میلی‌لیتر

كره                 45 گرم

وانیلین            یك‌چهارم قاشق چایخوری

زرده‌ی تخم‌مرغ 1 عدد

مواد لازم مرنگ

سفیده‌ی تخم‌مرغ 2 عدد

شكر            80 گرم

وانیلین         یك‌چهارم قاشق چایخوری

 روش تهیه تارت باتراِسكاچ

كره را با سر انگشتان به خورد آرد دهید، پودر شكر را بیفزایید و با افزودن زرده تخم‌مرغ و آب مواد را خمیر كنید. آن‌گاه خمیر را در كیسه‌ نایلونی، در یخچال بگذارید. پس از 30 دقیقه خمیر را به ضخامت 3 میلی‌متر باز كنید و در قالب چربكرده‌ی 22 سانتیمتری تارت پهن نمائید.

سپس قالب را 20 دقیقه در یخچال نگه‌دارید. حالا روی خمیر را با كاغذ روغنی و حبوبات بپوشانید و آن را در فر گرم شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت 30 دقیقه بپزید. سپس كاغذ و حبوبات را بردارید و كرم باتراسكاچ را روی تارت بریزید و سطح آن را با مرنگ بپوشانید.

اكنون دوباره قالب را در فر بگذارید و 10 دقیقه‌ی دیگر یا تا زمانی كه مرنگ طلایی‌رنگ شود، تارت را بپزید. همینكه تارت خنك شد، آن را برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه‌ كرم باتراسكاچ: شكر قهوه‌ای و آرد را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید و شیر را كم‌كم بیفزائید و هم بزنید. سپس آن را روی حرارت ملایم بگذارید و بعد كره را اضافه كنید و به مدت 8 دقیقه روی حرارت هم بزنید تا كرم كمی غلیظ شود. حالا آن را از روی حرارت بردارید، وانیلین و زرده‌تخم‌مرغ را بیفزائید و خوب مخلوط كنید تا كرم صاف و یكدستی به دست آید.

روش تهیه‌ مرنگ: سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. آن‌گاه كم‌كم شكر را اضافه كنید و به هم زدن ادامه دهید تا شكر در سفیده‌ها حل شود. در آخر وانیلین را اضافه كنید.

 

برچسب ها: آموزش تارت، تارت، روش تهیه تارت، آشپزی با تارت، تهیه تارت، تارت باتراسکاچ، تارت باتر تعداد بازديد: 621 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز