Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:45

12
مهر
كیك كریسمس

كیك كریسمس

كشمش را در آب پرتقال بخیسانید، رویش را بپوشانید و یك شب در دمای محیط نگه دارید. فر را با دمای 150 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 20 سانتیمتر چرب كنید و كف ‌آن را با كاغذ روغنی بپوشانید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم  برای 6-8 نفر

كشمش سبز                    160 گرم

آب پرتقال                         125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

كره نرم                           180 گرم

پوست پرتقال رنده كرده     2 قاشق چایخوری

شكر                              150 گرم

تخم‌مرغ                         3 عدد

آرد                                150 گرم

بیكینگ پودر                   یك‌چهارم قاشق چایخوری

مارمالاد پرتقال               یك‌سوم پیمانه (حدود 100 گرم)

خمیر فوندانت                حدود 750 گرم

شكلات‌های تزئینی        به میزان لازم

روبان به رنگ قرمز و طلائی به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه خمیر فوندانت

ژلاتین                         3 قاشق سوپخوری

آب                             سه و یك‌دوم قاشق سوپخوری

گلیسیرین                  2 قاشق چایخوری

گلوكز                        2 قاشق سوپخوری

پودر شكر الك كرده      480 گرم

اسانس دلخواه            به میزان لازم

 روش تهیه كیك كریسمس

كشمش را در آب پرتقال بخیسانید، رویش را بپوشانید و یك شب در دمای محیط نگه دارید. فر را با دمای 150 درجه سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 20 سانتیمتر چرب كنید و كف ‌آن را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره، پوست پرتقال و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید. حالا كشمش و مواد خشك را به این مایه بیفزائید و با قاشق چوبی مخلوط سازید. اكنون مایه فراهم كرده را در قالب بریزید، رویش را صاف كنید و به مدت تقریبی یك ساعت‌و‌نیم در فر بپزید. همینكه كیك خنك شد، رویش مارمالاد بمالید.

اینك خمیر فوندانت را بزرگتر از كیك باز كنید به گونه‌ای كه بتوانید كیك را در میان آن بگذارید و از اطراف خمیر را به شكل كیسه جمع كنید. اكنون صبر كنید تا قسمت بالای كیسه خشك شود تا بتوانید كیك را با شكلات‌های تزئینی و المان‌های كریسمس دست‌ساخت‌تان از خمیر فوندانت، همچون عصا و جعبه‌های كادوئی بیارائید. حال كیك را برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه خمیر فوندانت: ژلاتین را روی آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید. آن‌گاه گلیسیرین و گلوكز را بیفزائید و این مایه را درون پودر شكر الك كرده بریزید، اسانس را بیفزائید و مخلوط كنید. سپس مخلوط فراهم كرده را روی سطح پودر شكر پاشیده، ورز دهید تا خمیر مناسبی به دست آید. برای جلوگیری از خشك شدن خمیر، آن را در كیسه نایلونی نگه دارید.

 

 

برچسب ها: کیک، روش تهیه کیک، آموزش کیک، مواد لازم کیک، خمیر فوندانت، کیک کریسمس، تهیه کیک کریسمس تعداد بازديد: 742 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز