Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 11:47

12
مهر
كلبه شكلاتی

كلبه شكلاتی

شكلات را روی كاغذ روغنی و یا صفحه‌های طرح‌دار مخصوص شكلات بریزید. به گونه‌ای كه ضخامت شكلات حدود 3 میلیمتر باشد. آن‌گاه صبر كنید تا شكلات كاملا ببندد و سفت شود.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم 

شكلات سفید آبكرده                  حدود 2 كیلوگرم

پاستیل میوه‌ای (مانند تصویر)      به میزان لازم

ترافل تزئینی                            به میزان لازم

روش تهیه كلبه شكلاتی

شكلات را روی كاغذ روغنی و یا صفحه‌های طرح‌دار مخصوص شكلات بریزید. به گونه‌ای كه ضخامت شكلات حدود 3 میلیمتر باشد. آن‌گاه صبر كنید تا شكلات كاملا ببندد و سفت شود. حالا الگوی كلبه را روی شكلات بگذارید و مطابق آن، اجزای كلبه را از شكلات ببرید.

بهتر است برای اینكار از كاتر بهره بگیرید و یا از چاقوی تیز استفاده كنید. به تعداد مشخص شده هر الگو دقت نمائید و بطور مثال از الگوی دیواره كلبه 2 بار استفاده كنید. اكنون قدری شكلات آبكرده و خنك شده را در قیف كاغذی بریزید، صفحه مناسب و زیبائی را بردارید و دیواره كلبه و قسمت جلو و پشت آن را روی این صفحه با شكلات، به هم بچسبانید.

آن‌گاه صبر كنید تا شكلات كاملا سفت شود. حال سقف كلبه را در جایش بگذارید و با شكلات به دیواره‌ها بچسبانید. اینك دودكش كلبه را در بالای سقف شیب‌دار نصب كنید. اندكی شكلات سیاه آبكرده در قیف كاغذی بریزید و اطراف پنجره‌ها و در كلبه را با آن بیارائید.

لبه پنجره‌ها را با آیسینگ رویال سبزرنگ و قرمزرنگ به شكل برگ و گل تزئین كنید و برای زیباتر شدن كلبه از پاستیل (مطابق شكل) بهره بگیرید. می‌توانید این كلبه شكلاتی را در رنگ‌های مختلف بسازید و به عزیزان‌تان هدیه دهید.

یادآوری: برای تهیه آیسینگ رویال، یك عدد سفیده تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد. آن‌گاه 75‌گرم پودر شكر را كم‌كم به آن بیفزائید و با سرعت متوسط همزن برقی بزنید. سپس یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین به آن اضافه كنید. حالا قدری از كرم را به رنگ سبز و باقیمانده را به رنگ قرمز در‌آورید.

 

 

برچسب ها: شکلات، تهیه کلبه شکلاتی، کلبه شکلاتی، آموزش کلبه شکلاتی، مواد لازم کلبه شکلاتی، کلبه، تهیه کلبه با شکلات تعداد بازديد: 797 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز