Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:08

24
مهر
كیك وانیلی با انار

كیك وانیلی با انار

قالبی را به قطر 20 سانتیمتر چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه كره و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 6-8 نفر

كره نرم                 200 گرم

شكر دانه‌ریز          200 گرم

تخم‌مرغ                3 عدد

پوست لیموی رنده كرده 1 قاشق چایخوری

آبلیموی تازه          یك قاشق سوپخوری

وانیلین                یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد                     240 گرم

بیكینگ‌پودر         یك‌ و یك‌دوم  قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه شربت

آبلیموی تازه       1 قاشق چایخوری

آب‌انار                100 میلی‌لیتر

شكر                 85 گرم

دانه انار            120 گرم

وانیلین            یك‌چهارم قاشق چایخوری

 روش تهیه كیك وانیلی با انار

قالبی را به قطر 20 سانتیمتر چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه كره و شكر را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و فقط در حد مخلوط شدن بزنید. بعد پوست لیمو، آبلیمو و وانیلین را بیفزائید و مخلوط كنید.

اكنون مخلوط الك كرده آرد و بیكینگ‌پودر را درون مایه بریزید و خوب مخلوط نمائید. مایه فراهم كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 50 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

اینك كیك را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه، از قالب خارج كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملاً‌ خنك شود. آن‌گاه شربت انار را رویش بریزید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه شربت انار: آبلیمو، آب انار و شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. سپس آن را بجوشانید و بعد از 5 دقیقه، از روی حرارت بردارید. همینكه شربت خنك شد، دانه‌های انار و وانیلین را به آن بیفزائید.

نكات خواندنی

انار یك میوه باستانی همراه با تاریخچه برجسته پزشكی است كه در صد سال گذشته در محافل علمی مورد توجه قرار گرفته است. انار میوه‌ای سرشار از ویتامین و به علت داشتن آهن و عناصر دیگر دیر هضم می‌باشد. خوردن دانه‌های انار به مراتب بهتر از نوشیدن آب انار است.

انار میوه‌ای خون‌ساز است و به همین علت بهترین موقع برای مصرف آن صبح و قبل از صبحانه است. در قرآن سه بار از این میوه نام برده شده است و همچنین در سوره الرحمن از آن به عنوان میوه بهشتی یاد شده است.

 

برچسب ها: کیک، آشپزی با انار، کیک وانیلی، روش تهیه کیک وانیلی، آموزش کیک وانیلی، کیک وانیلی با انار، مواد لازم کیک وانیلی تعداد بازديد: 574 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز