Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 22:36

28
مهر
چیز كیك فاج كاپوچینو

چیز كیك فاج كاپوچینو

شكلات و بیسكویت را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا شكلات و بیسكویت با هم مخلوط شوند. آن‌گاه همچنان كه دستگاه روشن است كره را بیفزائید و مخلوط كنید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 10-12 نفر

شكلات مغزدار خردكرده                        70 گرم

بیسكویت كرم‌دار شكلاتی خردكرده        200 گرم

كره آبكرده و خنك‌شده                          70 گرم

مواد لازم گاناش قهوه

شكلات سیاه یا شیری مرغوب             100 گرم

خامه ساده                                       60 گرم

قهوه فوری یا اسپرسو                         1 قاشق چایخوری

آب جوش                                          1 قاشق سوپخوری

مواد لازم كرم پنیر كاپوچینو

پودر قهوه اسپرسو                             2 قاشق سوپخوری

آب جوش                                         60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

پنیر خامه‌ای یا ماسكارپونه یا فیلادلفیا  600 گرم

شكر                                              180 گرم

آرد                                                 2 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ (در دمای محیط)                   2 عدد درشت

 روش تهیه چیز كیك فاج كاپوچینو

شكلات و بیسكویت را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا شكلات و بیسكویت با هم مخلوط شوند. آن‌گاه همچنان كه دستگاه روشن است كره را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا این مخلوط را در قالب كمربندی به قطر 25 سانتیمتر، بریزید و آن را به كف قالب بفشارید.

سپس قالب را در یخچال بگذارید. اكنون كرم پنیری را فراهم كنید و آن را در قالب، روی بیسكویت بریزید. قالب را در سینی شیرینی‌پزی بگذارید و به مدت تقریبی یك ساعت، در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، بپزید. سپس چیزكیك را از فر درآورید و روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شود. آن‌گاه چیز كیك را در همان قالب، یك شب در یخچال نگه دارید. حالا چیز كیك را با احتیاط از قالب درآورید و برای پذیرائی با گاناش قهوه بیارائید و در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه گاناش قهوه: شكلات را خرد كنید و در كاسه گودی بریزید. خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق گرم كنید. آن‌گاه قهوه را در آب جوش حل كنید و به خامه بیفزائید و شكلات را درون این مخلوط بریزید. حالا آن را هم بزنید تا كرم صاف و یكدستی به دست آید.

روش تهیه كرم پنیر كاپوچینو: قهوه را در آب جوش حل كنید و كنار بگذارید تا كاملاً خنك شود. آن‌گاه پنیر خامه‌ای و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس آرد را بیفزائید و مخلوط كنید و قهوه سردشده را اضافه نمائید و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنید.

حالا تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و فقط در حد مخلوط شدن، هم بزنید. از همزدن بیش از حد مایه، خودداری كنید. زیرا با این كار هوای زیادی وارد مایه چیز كیك می‌شود كه موجب ترك خوردن روی چیز كیك خواهد شد!

یادآوری 1: برای تهیه این چیز كیك از این نوع بیسكویت و شكلات كه در تصویر مشاهده می‌كنید استفاده شده است.

 

برچسب ها: کیک، چیز کیک، کاپوچینو، روش تهیه چیز کیک، آموزش چیز کیک، تهیه چیز کیک، مواد لازم چیز کیک، چیز کیک فاج تعداد بازديد: 756 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز