Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 06:04

1
آبان
كیك تارت آلبالو

كیك تارت آلبالو

كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا سبك و كمرنگ شود و تخم‌مرغ‌‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و بعد از افزودن هر تخم‌مرغ، مخلوط را خوب هم بزنید. آن‌گاه وانیلین و آب آلبالو را بیفزائید و مخلوط كنید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 6- 8 نفر

كره                   165 گرم

شكر                180 گرم

تخم‌مرغ           2 عدد

وانیلین           یك‌چهارم قاشق چایخوری

آب آلبالو         125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

آرد                260 گرم

بیكینگ‌پودر    1 قاشق چایخوری

آلبالوی تازه و هسته‌گرفته300 گرم

 روش تهیه كیك تارت آلبالو

كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا سبك و كمرنگ شود و تخم‌مرغ‌‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و بعد از افزودن هر تخم‌مرغ، مخلوط را خوب هم بزنید. آن‌گاه وانیلین و آب آلبالو را بیفزائید و مخلوط كنید. حالا آرد و بیكینگ‌پودر را با هم مخلوط و الك كنید و به مایه بیفزائید.

قالب تارت به قطر 30 سانتیمتر را با كره چرب كنید و مایه فراهم‌كرده را در آن بریزید. آلبالوها را رویش بپاشید و قالب را در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 30-40 دقیقه قرار دهید تا كیك بپزد و طلائی رنگ شود. اكنون كیك را از فر در آورید، بعد از ده‌دقیقه، از قالب جدا كنید و برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

نكات خواندنی

قبل از آماده كردن مواد كیك، فر را روشن كنید. این كار را 15 دقیقه قبل از قرار دادن كیك در فر انجام دهید. آرد كیك را از قبل یك تا دوبار الك كنید تا هوا بگیرد. هیچ‌گاه در فر را قبل از اینكه سه‌چهارم از زمان پخت سپری شده باشد باز نكنید زیرا پف كیك از بین خواهد رفت. اندازه تخم‌مرغ در دستورات به میزان تقریبی 60 گرم است كه معادل وزن یك تخم‌مرغ متوسط با پوست می‌باشد.

 

 

برچسب ها: کیک، روش تهیه کیک تارت، کیک تارت آلبالو، آموزش کیک تارت، کیک تارت، مواد لازم کیک تارت، کیک تارت با آلبالو، مواد لازم کیک با آلبالو تعداد بازديد: 649 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز