Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:11

15
آبان
شیرینی كرم هُرن با استفاده از خمیر هزارلا

شیرینی كرم هُرن با استفاده از خمیر هزارلا

یكی از نكته‌های مهم و كلیدی در تهیه و اجرای دقیق و قابل قبول در فراهم كردن خمیر هزارلا این است كه كره مصرفی در لایه‌های خمیر قرار بگیرد و به هیچ‌وجه از آن بیرون نزند!

افسانه ظروفی

 

 

 

چنانچه با دقت به مطالعه مطالب كلاس شیرینی‌پزی پرداخته‌اید و با تمرین و ممارست می‌توانید خمیر هزارلای خوب و با كیفیتی تهیه كنید، ساختن شیرینی‌های برگرفته از این خمیر بسیار سهل و آسان خواهد بود. یكی از نكته‌های مهم و كلیدی در تهیه و اجرای دقیق و قابل قبول در فراهم كردن خمیر هزارلا این است كه كره مصرفی در لایه‌های خمیر قرار بگیرد و به هیچ‌وجه از آن بیرون نزند!

از دیگر نكات قابل توجه سرد بودن خمیر است كه می‌باید نسبت به آن دقت لازم را داشته باشید زیرا چنانچه خمیر گرم شود دیگر لایه‌لایه نمی‌شود و كیفیت خود را از دست میدهد. برای بریدن این خمیر حتماً از چاقوی تیر استفاده كنید چون در غیر این صورت لایه‌های خمیر تحت فشار قرار می‌گیرند و خمیر ورقه نمی‌شود!

اگرچه مالیدن تخم‌مرغ بر روی خمیر به زیباتر شدن رنگ آن به هنگام پخت كمك زیادی می‌كند، ولی توجه داشته باشید كه اگر تخم‌مرغ از كناره‌های خمیر روان شود موجب چسبندگی لایه‌های خمیر خواهد شد و از ورقه شدن خمیر جلوگیری خواهد كرد.

با رعایت نكات پیشنهادشده و دقت در انجام آن می‌توانید از نتیجه كارتان راضی و خشنود شوید و شیرینی مورد علاقه خود را با بهره‌ گرفتن از مواد مرغوب و در نهایت نظافت و پاكیزگی، در منزل تهیه كنید و اوقات فراغت خود را در این روزهای بلند و گرم تابستان با سودمندی بگذرانید.

بنا به درخواست تعداد زیادی از شما همراهان صمیمی و همیشگی در خصوص آموزش شیرینی قیفی- كرم هُرن- در اینجا به نحوه چگونگی فراهم كردن آن می‌پردازیم. امید است مطالب آمده مورد توجه و پسندتان قرار گیرد و سودمند واقع شود.

ابتدا قالب‌های مخصوص را قدری چرب كنید ولی از چرب بودن زیاد قالب جداً خودداری نمائید زیرا موجب ریختن خمیر از روی قالب خواهد شد! همچنین برای چرب كردن سینی از مقدار بسیار كمی روغن استفاده كنید و بعد چربی آن را با دستمال كاغذی بگیرید.

سپس خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و نوارهائی به عرض 2 و طول 25 سانتیمتر از آن ببرید. آن‌گاه روی خمیرها قدری تخم‌مرغ همزده بمالید و بعد هر نوار را دور قیف مخصوص بپیچید. دقت نمائید كه قسمت تخم‌مرغ مالیده روی قیف قرار گیرد و بعد آنها را روی سینی بچینید و 5 دقیقه در فر گرم شده با دمای250درجه سانتیگراد قرار دهید. سپس دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و 10 دقیقه دیگر آن را بپزید. در این هنگام خمیر می‌باید كاملاً ورقه ورقه و طلائی رنگ شده باشد.

اكنون نان‌های قیفی را روی پنجره سیمی بچینید و بگذارید كاملاً خنك شوند. حالا می‌توانید داخل آنها را با انواع كرم، خامه فرم گرفته و انواع سالاد پر كنید و از خوردنش در كنار افراد خانواده لذت ببرید. گفتنی است این نان را می‌توانید فریز كنید و در زمان لازم و چند ساعت قبل از مصرف از فریزر درآورید و بگذارید به دمای محیط برسد و بعد آنها را پر كنید. در پایان با آرزوی موفقیت و شادكامی برای یكایك شما خوانندگان گرامی، همچنان با ما باشید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینی، شیرینی، آموزش خمیر هزارلا، روش تهیه خمیر هزارلا، تهیه خمیر هزارلا، مواد لازم خمیر هزارلا، شیرینی با خمیر هزارلا تعداد بازديد: 818 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز