Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 05:21

18
آبان
تارتلت نارگیلی

تارتلت نارگیلی

آرد و شكر را در كاسه‌ای بریزید و كره را بیفزائید. آن‌گاه با نوك انگشتان مواد را به شكل خرده نان درآورید. سپس كم كم آب را بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست‌آید. حالا خمیر را درون كیسه نایلونی بگذارید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 6 عدد

آرد                        130 گرم

شكر                     2 قاشق سوپخوری

كره‌ خردكرده          90 گرم

آب سرد                2 قاشق سوپخوری

مربای آلبالو یا توت‌فرنگی یك‌چهارم پیمانه

مواد لازم میانی

سفیده‌ تخم‌مرغ    2 عدد

شكر                  50 گرم

پودر نارگیل          150 گرم

 

 روش تهیه تارتلت نارگیلی

آرد و شكر را در كاسه‌ای بریزید و كره را بیفزائید. آن‌گاه با نوك انگشتان مواد را به شكل خرده نان درآورید. سپس كم كم آب را بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست‌آید. حالا خمیر را درون كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 20 دقیقه در یخچال نگه‌دارید. بعد خمیر را در 6 قالب چربكرده تارتلت، پهن كنید.

اضافی‌های اطراف خمیر را بگیرید و با چنگال سوراخ‌هایی كف خمیر ایجاد نمائید. قالب‌ها را در سینی بچینید و در فر گرم شده با دمای 190 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 20- 25 دقیقه خمیر را بپزید. اكنون تارتلت‌ها را از فر درآورید و وسط هر نان قدری مربا بگذارید و با مواد میانی آنها را پر كنید. حال دوباره تارتلت‌‌ها را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 15 دقیقه یا تا زمانی كه طلایی رنگ شوند، بپزید.

روش تهیه مواد میانی: سفیده‌های تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و با شكر و پودرنارگیل مخلوط كنید.

نكات مهم

برای تهیه مربای آلبالو، یك كیلوگرم آلبالو را بشوئید، هسته آن‌ها را جدا كنید، سعی كنید تا له نشوند. سپس آن‌ها را در ظرف لعابی بریزید و یك‌و‌نیم كیلوگرم شكر را لابه‌لای آن بپاشید و به مدت 3-4 ساعت در یخچال قرار دهید. بعد روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود حدود 15-20 دقیقه طول می‌كشد تا شكر حل شود و به جوش آید.

سپس كف روی شربت را بگیرید. اگر شربت مربا خیلی رقیق بود آلبالوها را در صافی بریزید و جدا كنید و شربت را جداگانه بجوشانید تا به غلظت مناسب برسد. آن‌گاه مقداری از شربت را كنار بگذارید و به عنوان شربت آلبالو استفاده كنید. آلبالو‌ها را در بقیه شربت بریزید و صبر كنید تا چند جوش بزند. مربا را پس از خنك شدن در شیشه دردار بریزید و در جای خنك نگه دارید.

 

برچسب ها: تارتلت، آموزش تارتلت، آشپزی با نارگیل، روش تهیه تارتلت نارگیلی، تارتلت نارگیلی، مواد لازم تارتلت با نارگیل، تارتلت با نارگیل تعداد بازديد: 759 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز