Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 16:30

17
آبان
بستنی با براده‌های شكلات

بستنی با براده‌های شكلات

شیر، پوست لیمو و نیمی از شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه آن را بجوشانید و بعد صاف كنید. حالا تخم‌مرغ‌ها و باقیمانده شكر را همراه با وانیلین، با همزن برقی بزنید.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

شیر                                      1 لیتر (4 پیمانه)

پوست لیموی رنده كرده            1 قاشق چایخوری

 شكر                                    75 گرم

تخم‌مرغ                                 5 عدد درشت

وانیلین                                  یك‌چهارم قاشق چایخوری

خامه فرم گرفته                      90 گرم

شكلات خردكرده                     125 گرم

  

روش تهیه بستنی با براده‌های شكلات

شیر، پوست لیمو و نیمی از شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود. آن‌گاه آن را بجوشانید و بعد صاف كنید. حالا تخم‌مرغ‌ها و باقیمانده شكر را همراه با وانیلین، با همزن برقی بزنید تا غلیظ و سبك شود. سپس به تدریج مخلوط شیر را به مایه تخم‌مرغی بیفزائید و مایه فراهم‌‌كرده را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا قدری غلیظ شود.

اكنون صبر كنید مایه خنك شود و بعد آن را در یخچال بگذارید تا كاملاً سرد شود. حالا مایه بستنی را در سطل دستگاه بستنی‌ساز بریزید و بعد از 20 دقیقه، خامه فرم گرفته و شكلات را به آن بیفزائید و 20 دقیقه دیگر دستگاه را روشن كنید تا بستنی سفت شود. اینك بستنی را در ظرف مناسبی بریزید، رویش را بپوشانید و حداقل 5 ساعت در فریزر قرار دهید.

 

برچسب ها: شکلات، بستنی، آموزش بستنی، روش تهیه بستنی، بستنی با براده شکلات، بستنی با شکلات، مواد لازم بستنی با شکلات تعداد بازديد: 670 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز