Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 00:06

16
آبان
بمب چیز كیك

بمب چیز كیك

قالب نیم‌كره شكل به گنجایش 5 پیمانه را با نایلون یا سلفون به گونه‌ای بپوشانید كه از لبه قالب حدود 5 سانتیمتر، بلندتر باشد. آن‌گاه قسمت‌های قهوه‌ای رنگ كیك را ببرید و دور بریزید و كیك را به ضخامت یك سانتیمتر، ببرید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 8-10 نفر

كیك كره‌ای                      حدود 450 گرم

پودر ژلاتین                      3 قاشق چایخوری

آب                                60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

پنیر خامه‌ای                   375 گرم

شكر                             110 گرم

خامه ساده                    300 گرم

توت فرنگی خرد كرده       130 گرم

آبلیمو                          1 قاشق سوپخوری

مواد لازم برای تهیه مرنگ

سفیده تخم‌مرغ            4 عدد

شكر                          165 گرم

آرد ذرت                      1 قاشق چایخوری

 

 روش تهیه بمب چیز كیك

قالب نیم‌كره شكل به گنجایش 5 پیمانه را با نایلون یا سلفون به گونه‌ای بپوشانید كه از لبه قالب حدود 5 سانتیمتر، بلندتر باشد. آن‌گاه قسمت‌های قهوه‌ای رنگ كیك را ببرید و دور بریزید و كیك را به ضخامت یك سانتیمتر، ببرید. حالا دو برش از كیك را كنار هم بگذارید و دایره‌ای به قطر 15 سانتیمتر از آن ببرید تا برای پوشاندن روی بمب استفاده كنید.

اكنون باقیمانده كیك را خرد كنید و در قالب بریزید. خرده‌‌های كیك را به ته و اطراف قالب بفشارید و آن را كنار بگذارید. اینك ژلاتین را روی آب بپاشید و به روش بن‌ماری حل كنید و 5 دقیقه، كنار بگذارید. آن‌‌گاه پنیر خامه‌ای و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود و بعد خامه، محلول ژلاتین، توت‌فرنگی‌ها و آبلیمو را به آن بیفزائید.

حال مایه فراهم كرده را در قالب، روی خرده‌های كیك بریزید، رویش را با كیك بپوشانید و نایلون محافظ را روی آن بكشید. سپس بمب را یك شب در یخچال نگه‌دارید. اكنون بمب را روی سینی شیرینی‌پزی برگردانید، نایلون را بردارید و مرنگ را رویش بمالید به گونه‌ای كه همه قسمت‌های آن از مرنگ پوشیده شود.

حال آن را به مدت تقریبی 3 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 240درجه سانتیگراد، بگذارید تا مرنگ طلائی رنگ شود. آن‌گاه بلافاصله بمب را روی دیس زیبایی بگذارید و میل كنید.

روش تهیه مرنگ: سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. آن‌گاه كم‌كم شكر را بیفزائید و همزدن را ادامه دهید. حالا آرد ذرت را اضافه كنید.

یادآوری1: بهتر است مرنگ روی بمب را با تُرچ برشته كنید.

یادآوری2: ترچ وسیله‌ای است كه از سوختن گاز و ایجاد شعله برای برشته كردن مرنگ‌ها یا برخی از دسرها مانند كرم برولی به كار می‌رود.

یادآوری3: كیك كره‌ای را در قالب لوف به اندازه تقریبی 8 ×20 سانتیمتر بپزید.

 

برچسب ها: کیک، چیز کیک، روش تهیه چیز کیک، آموزش چیز کیک، مواد لازم چیز کیک، روش تهیه بمب چیز كیك، بمب چیز کیک، بمب کیک تعداد بازديد: 753 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز