Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 11:51

26
آبان
پای گیلاس

پای گیلاس

آرد و پودر شكر را با هم مخلوط كنید و كره را با سرانگشتان به خورد آرد دهید. آن‌گاه پودر بادام را بیفزائید و با افزودن آب مواد را خمیر كنید.

مریم امیری

 

 

مواد لازم برای 10- 12 نفر

آرد                    155 گرم

پودر شكر          30 گرم

كره                  100 گرم

پودر بادام         60 گرم

آب سرد           60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه)

مواد لازم میانی

آرد ذرت           2 قاشق سوپخوری

شكر              4 قاشق سوپخوری

پوست پرتقال رنده‌كرده 1 قاشق چایخوری

آب پرتقال       2 قاشق سوپخوری

گیلاس، بدون هسته 600 گرم

 

روش تهیه پای گیلاس

آرد و پودر شكر را با هم مخلوط كنید و كره را با سرانگشتان به خورد آرد دهید. آن‌گاه پودر بادام را بیفزائید و با افزودن آب مواد را خمیر كنید. حال خمیر را كمی مالش دهید و بعد آن را روی سطح آرد پاشیده، به اندازه‌ 18× 28 سانتیمتر، باز كنید.

سپس خمیر را 30 دقیقه در یخچال نگه دارید. اكنون مواد میانی را داخل قالب تارت 15 × 25 سانتیمتری بریزید و رویش را صاف كنید. حالا خمیر را روی مواد میانی پهن كنید.

لبه‌های خمیر را مرتب كنید و روی آن را با چنگال سوراخ كنید. اینك با زرده تخم‌مرغ، روی خمیر را زرین نمائید. قالب را در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت 30 تا 40 دقیقه قرار دهید تا تارت بپزد و طلائی رنگ شود. همین كه تارت خنك شد، قدری پودر‌قند رویش بپاشید.

روش تهیه مواد میانی

آرد ذرت، شكر، پوست پرتقال و آب پرتقال را با هم مخلوط كنید و روی حرارت قرار دهید. آن‌گاه نیمی از گیلاس‌ها را به آن بیفزائید و مواد را 5 دقیقه بجوشانید. حالا ظرف را از روی حرارت بردارید و باقیمانده‌ گیلاس‌ها را به آن اضافه كنید.

 

برچسب ها: گیلاس، روش تهیه پای گیلاس، مواد لازم پای گیلاس، پای گیلاس، آموزش پای گیلاس، تهیه پای گیلاس، پای با گیلاس تعداد بازديد: 566 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز