Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:47

26
آبان
شیرینی دانماركی

شیرینی دانماركی

مایه خمیر، شیر و شكر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و ده دقیقه، در جای گرم بگذارید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌هایی روی آن بوجود آید.

افسانه ظروفی

 

 

مواد لازم برای 12 عدد

پودر مایه خمیر           7 گرم

شیر ولرم                  125 میلی‌لیتر ( یك دوم پیمانه)

شكر                        1 قاشق چایخوری

آرد                           250 گرم

نمك                        یك‌چهارم قاشق چایخوری

شكر(اضافی)            60 گرم

تخم‌مرغ همزده         1 عدد

كره آبكرده                50 گرم

كره مخصوص خمیر دانماركی  250گرم

مواد لازم برای تهیه كرم پاتیسیر

شكر                     2 قاشق سوپخوری

زرده تخم‌مرغ          2 عدد

وانیلین                 یك‌چهارم قاشق چایخوری سرخالی

آرد                       2 قاشق چایخوری

آرد ذرت                2 قاشق چایخوری

شیر داغ              125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

موارد لازم برای تزیین خمیر

زرده تخم‌مرغ      1 عدد

شیر                 1 قاشق چایخوری

پرك بادام حدود   50 گرم

عسل رقیق حدود 80 میلی‌لیتر

 

روش تهیه شیرینی دانماركی

مایه خمیر، شیر و شكر را در كاسه كوچكی بریزید، رویش را بپوشانید و ده دقیقه، در جای گرم بگذارید تا مایه خمیر فعال شود و حباب‌هایی روی آن بوجود آید. آن‌گاه آرد، نمك و شكر (اضافی) را در كاسه بزرگی بریزید و وسط آن حفره‌ای ایجاد نمایید.

سپس مایه خمیر ور آمده، تخم‌مرغ و كره آبكرده را درون این حفره بریزید و مواد را با هم مخلوط نمایید تا خمیر مناسبی به دست آید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به مدت ده دقیقه، ورز دهید تا صاف و یكدست شود و بعد آن را دركاسه چربكرده، بگذارید.

روی آن را بپوشانید و یك ساعت در جای گرم نگه دارید تا حجمش دو برابر شود. در این میان كره مخصوص را رنده كنید و به شكل مربع 15 سانتیمتری درآورید. اكنون هوای خمیر را با فشار دست بگیرید و آن را روی سطح آرد پاشیده، به اندازه 25×30 سانتیمتر، باز كنید. اینك كره مخصوص را وسط خمیر بگذارید و دو طرف آن را روی هم بیاورید و وردنه بكشید و به اندازه 20 × 45 سانتیمتر، باز كنید.

حال خمیر را چهارلا تا بزنید، رویش را بپوشانید و یك ربع استراحت دهید. كار تا زدن خمیر را چهار بار تكرار كنید و بعد آن را به ضخامت 3 میلیمتر باز كنید. آن‌گاه خمیر را به اندازه تقریبی 10× 10 سانتیمتر ببرید، قدری كرم پاتیسیر وسط آن بگذارید و به اشكال مختلف ببندید و با فاصله در سینی بچینید.

رویش را بپوشانید و 30 دقیقه كنار بگذارید تا حجم خمیر‌ها دو برابر شود. اكنون رویشان مخلوط زرده تخم‌مرغ و شیر بمالید و پرك بادام بپاشید. سینی را در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، قرار دهید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، شیرینی را بپزید. سپس روی دانماركی قدری عسل بمالید و برای پذیرایی در دیس زیبایی بچینید.

در پایان با تشكر و سپاس از همراهی شما دوستان صمیمی و همیشگی و با آرزوی موفقیت در تمامی مراحل زندگی همچنان با ما باشید.

روش تهیه كرم پاتیسیر

شكر، زرده‌های تخم‌مرغ و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه آرد و آرد ذرت را اضافه كنید و شیر را به تدریج به آن بیفزایید و مخلوط نمایید.

حالا این مایه را در ظرفی بریزید و روی حرارت بگذارید و پیوسته هم بزنید تا غلیظ شود. اكنون روی كرم را بپوشانید و صبر كنید تا كاملاً خنك شود و بعد آن را مصرف نمایید.

 

 

برچسب ها: شیرینی، روش تهیه شیرینی دانمارکی، شیرینی دانمارکی، آموزش شیرینی دانمارکی، تهیه شیرینی دانمارکی، مواد لازم شیرینی دانمارکی، دانمارکی تعداد بازديد: 1312 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز