Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:15

2
آذر
تارت با شكلات مغزدار

تارت با شكلات مغزدار

قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر را چرب كنید. آن‌گاه آرد را در كاسه‌ای الك كنید و كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به شكل خرده نان در آورید.

لیلا آیانی صفت

 

 

مواد لازم برای 8 نفر

آرد                            130 گرم

كره سرد و خردكرده     90 گرم

شكر                        60 گرم

زرده‌ تخم‌مرغ             2 عدد

مواد لازم میانی

تخم‌مرغ                   3 عدد

پوست پرتقال رنده‌كرده 1 قاشق سوپخوری

آب پرتقال               2 قاشق سوپخوری

شكر                      165 گرم

شكلات سیاه آبكرده  60 گرم

پودر كاكائو               2 قاشق سوپخوری

خامه                      160 میلی‌لیتر (دو سوم پیمانه)

شكلات سیاه خردكرده 140 گرم

خامه اضافی           60 گرم

شكلات مغزدار برای تزئین 20 عدد 

 

روش تهیه تارت با شكلات مغزدار 

قالب تارت به قطر 23 سانتیمتر را چرب كنید. آن‌گاه آرد را در كاسه‌ای الك كنید و كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به شكل خرده نان در آورید. سپس شكر و زرده‌های تخم‌مرغ را بیفزائید و خمیر كنید. حالا خمیر را در كیسه نایلونی قرار دهید و به مدت 30 دقیقه در یخچال نگه‌دارید.

بعد خمیر را به ضخامت 3 میلی‌متر باز كنید و در قالب پهن كنید. با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد نمائید. با كاغذ روغنی بپوشانید و با حبوبات سنگین كنید و در فر گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

اكنون قالب را از فر خارج كنید، كاغذ و حبوبات را بردارید و 10 دقیقه دیگر خمیر را بپزید. صبر كنید تا خمیر خنك شود و بعد مواد میانی را روی آن بریزید و بقیه مراحل را طبق دستور در روش تهیه مواد میانی دنبال كنید.

روش تهیه مواد میانی: تخم‌مرغ‌ها، پوست پرتقال، آب پرتقال، شكر، شكلات آبكرده، پودر كاكائو و خامه را در ظرف مناسبی بریزید، روی حرارت ملایم قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا مایه یكدستی حاصل شود. این مایه را روی خمیر سرد شده بریزید و صاف كنید.

آن‌گاه در فر گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 30 دقیقه قرار دهید. بعد بگذارید كاملاً خنك شود. حالا شكلات خردكرده و خامه اضافی را روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزنید تا سس یكدستی حاصل شود.

همین‌كه سس قدری خنك شد، آن را روی كرم درون قالب بریزید و تارت را به مدت تقریبی 3-4ساعت در یخچال قرار دهید تا ببندد. اكنون آن را با شكلات مغزدار نصف‌كرده تزئین كنید.

 

برچسب ها: روش تهیه تارت، تارت با شکلات، تارت با شکلات مغز دار، آموزش تارت با شکلات، تهیه تارت با شکلات تعداد بازديد: 655 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز