Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:47

1
آذر
تزئین كیك با استفاده از شابلون

تزئین كیك با استفاده از شابلون

امروزه با پیشرفت روزافزون تولیدات صنعتی در رشته‌های گوناگون كه صنعت قنادی نیز از آن مستثنی نیست، شاهد به بازار آمدن ابزار و وسایل مدرن، در زمینه طراحی و تزئین كیك و شیرینی هستیم.

افسانه ظروفی

 

 

امروزه با پیشرفت روزافزون تولیدات صنعتی در رشته‌های گوناگون كه صنعت قنادی نیز از آن مستثنی نیست، شاهد به بازار آمدن ابزار و وسایل مدرن، در زمینه طراحی و تزئین كیك و شیرینی هستیم.

به طور مثال خلاقیت در تولید زرورق‌های طرح‌دار برای استفاده از شكلات، مهرها و برشگر‌های مخصوص برای تزئین خمیرهای فوندانت و شكلاتی و همچنین طراحی و ابداع استنسیل‌های زیبا، زمینه‌ساز ایجاد تنوع و نوع‌آوری در صنعت تزئین كیك‌هاست. از این‌رو در ادامه پیگیری مطالب مفید و كاربردی در این زمینه و با هدف افزایش آگاهی‌های لازم در مورد چگونگی استفاده از این ابزار، به معرفی و نحوه كاربرد آنها می‌پردازیم.

باشد كه مورد توجه شما دوستان و همراهان صمیمی و همیشگی قرار گیرد و سودمند واقع شود. استنسیل- Stencil- در انگلیسی و شابلون –Chablon- در فرانسه، به صفحه‌های تولیدشده از جنس‌های مختلف همچون كاغذ، مقوا، زرورق‌های ضخیم و انواع طلق گفته می‌شود كه از لحاظ بهداشت بدون ضرر و ایمن باشند.

استفاده از این ابزار برای آراستن كیك‌ها، بسیار سهل و آسان است. گذاشتن شابلون مورد نظرتان بر روی كیك و پاشیدن پودر كاكائو یا پودر شكر بر روی آن یكی از راهكارهای مناسب جهت استفاده از آن است. اما دقت كنید كه قبل از این كار شابلون را با قدری كره، چرب كنید و بعد آن را به گونه‌ای روی كیك بگذارید كه سمت چربكرده‌اش به سمت بالا قرار گیرد تا از پاشیدن و به هم ریختگی مواد تزئینی جلوگیری كند و طرح مورد نظر زیباتر و بهتر روی كیك منتقل شود.

همچنین بهره گرفتن از انواع مغزهای برشته و آسیاب كرده مانند پسته، بادام، گردو، فندق یا پودر نارگیل و بیسكویت شكلاتی آسیاب كرده نیز انتخاب مناسبی جهت استفاده از شابلون‌ها با طرح بزرگ‌تر می‌باشد و زیبائی كیك یا كاپ كیك دست ساخت‌تان را دو چندان می‌كند و طعم و مزه مطلوب و دلپذیری در كیك ایجاد خواهد كرد. گفتنی است كه با استفاده از قلم‌مو می‌توانید كرم‌ها و آیسینگ‌های مختلفی را روی شابلون گذاشته شده بر روی كیك‌ بمالید و بعد آن را با احتیاط از روی كیك بردارید تا طرح شابلون به زیبائی روی كیك منتقل شود.

برای به دست آوردن بهترین نتیجه، كیك خنك شده را به مدت 30 دقیقه، در یخچال نگه دارید و چنانچه كیك را با كرم‌های مختلفی همچون كرم گاناش یا كرم كره‌ای پوشانده‌اید، آن را به مدت تقریبی 2 ساعت در یخچال قراردهید تا بتوانید به راحتی و سهولت از شابلون بهره‌مند شوید و كرم مالیده بر روی كیك كمتر به شابلون مالیده شود!

اگرچه امروزه استنسیل‌هایی با اشكال متنوع و زیبا در اغلب فروشگاه‌های لوازم قنادی یافت می‌شود، ساختن استنسیل‌های منحصر به فرد با طراحی خاص و با بهره‌گیری از ذوق، سلیقه، ابتكار و خلاقیت‌تان، خالی از لطف نیست و مطمئناً موجب رضایت خاطرتان خواهد شد و از نتیجه كار راضی و خشنود می‌شوید. در پایان با آرزوی سلامتی و سعادت برای یكایك شما همراهان صمیمی در ادامه كلاس شیرینی‌پزی همچنان با ما باشید.

 

برچسب ها: شیرینی، تزئین شیرینی، راه های تزئین شیرینی، تزئین شیرینی با شابلون، شابلون، آموزش تزئین شیرینی، روش تزئین شیرینی تعداد بازديد: 960 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز