Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 01:43

14
آذر
كرم برولی

كرم برولی

خامه را در ظرف لعابی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیلین را به آن بیفزائید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 2-4 نفر

خامه پر چرب              200 گرم

خامه كم چرب            100 گرم

وانیلین                     یك هشتم قاشق چایخوری

زرده‌ تخم‌مرغ             4 عدد

شكر                       30 گرم

توت‌فرنگی               1 پیمانه

شكر قهوه‌ای           50 گرم

 

روش تهیه

خامه را در ظرف لعابی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد. سپس آن را از روی حرارت بردارید و وانیلین را به آن بیفزائید. حالا زرده‌های تخم مرغ و شكر را باهمزن برقی بزنیدتا غلیظ وكمرنگ شود و آن را به خامه بیفزائید و به سرعت هم بزنید. سپس این مایه را صاف كنید.

اكنون توت‌فرنگی‌ها را در فنجان‌ها قرار دهید و قدری كرم رویشان بریزید. فنجان‌ها را در یخچال بگذارید تا كرم قدری سفت شود و توت‌فرنگی‌ها كف ظرف بماند. حالا باقیمانده كرم را در فنجان‌ها بریزید و به مدت 3 ساعت در یخچال نگه دارید. اینك روی كرم برولی شكر قهوه‌ای بپاشید و به وسیله تورچ آن را كارامل كنید.

یادآوری: تورچ وسیله‌ای است كه با استفاده از انرژی گاز و تولید شعله برای كارامل كردن شكر در برخی از دسرها به كار گرفته می‌شود. اگر این وسیله را در دسترس ندارید، ظرف‌ها -كه باید نسوز باشد- را چند دقیقه زیر گریل درون فر قرار دهید تا شكر قهوه‌ای آب شود.

 

برچسب ها: کرم، روش تهیه کرم برولی، آموزش کرم برولی، کرم برولی، مواد لازم کرم برولی، تهیه کرم برولی تعداد بازديد: 595 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز