Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 15:31

13
آذر
ترایفل

ترایفل

كليك كنيد.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

كیك اسفنجی مربع به ضلع               20 سانتیمتر

مارمالاد زردآلو                                  4 قاشق سوپخوری

پودر ژله آلبالو                                  3 قاشق سوپخوری

آب جوش                                       180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

كرم پاتیسیر                                   حدود 2 پیمانه

كمپوت یا میوه‌های خردكرده*             به میزان لازم

خامه برای تزئین                             به میزان لازم

كمپوت گیلاس برای تزئین                 به میزان لازم

* (آناناس، پرتقال، موز و غیره)

 

روش تهیه

كیك را از ارتفاع به 2 قسمت مساوی ببرید و بین دو لایه كیك، مارمالاد بمالید و به مدت 30 دقیقه، در یخچال نگه‌دارید. آن‌گاه كیك را به اندازه مكعب‌های 2 × 2 سانتیمتر، ببرید. پودر ژله آلبالو را در آب جوش حل كنید و در یخچال قرار دهید تا نیم بند شود. سپس ژله را در كاسه زیبائی، بریزید و رویش را با قطعه‌های كیك، بپوشانید.

حالا قدری كرم پاتیسیر روی كیك بریزید و میوه را بیفزائید. لایه‌های كیك، كرم و میوه را تكرار كنید تا كاسه پر شود. اكنون روی دسر را با خامه و كمپوت گیلاس بیارائید.

یادآوری 1: برای تهیه كیك اسفنجی، 2 عدد زرده تخم‌مرغ را با 25 گرم شكر و یك‌هشتم قاشق چایخوری وانیلین، با همزن برقی بزنید تا غلیظ شود. آن‌گاه سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و 25 گرم شكر را كم‌كم بیفزائید تا كاملا فرم بگیرد. سپس زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط كنید و 50 گرم آرد به آن بیفزائید.

حال مایه را در قالبی به ضلع 20 سانتیمتر كه با كاغذ روغنی پوشانده‌اید بریزید و به مدت تقریبی 15 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 180درجه سانتیگراد، بپزید.

یادآوری 2: برای تهیه كرم پاتیسیر، 2 عدد زرده تخم‌مرغ، 500 میلی‌لیتر شیر، 1 پینچ نمك، 180 گرم شكر و سه چهارم پیمانه آرد ذرت را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بپزید تا كرم غلیظ شود.

حالا یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین به آن بیفزائید و صبر كنید خنك شود. در صورت دلخواه می‌توانید 150 گرم خامه فرم گرفته به این كرم اضافه كنید.

 

برچسب ها: آموزش ترایفل، روش تهیه ترایفل، مواد لازم ترایفل، ترایفل، تهیه ترایفل، آشپزی با ترایفل تعداد بازديد: 513 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز