Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:06

13
آذر
كرم كارامل

كرم كارامل

برای تهیه كارامل، شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود و به رنگ طلائی در آید.

اعظم گلزارمنش

 

 

مواد لازم برای 6 نفر

 شكر برای كارامل كردن              150 گرم

شیر                                        500 میلی‌لیتر (2 پیمانه)

خامه                                       100 گرم

تخم‌مرغ                                   6 عدد

شكر                                       200 گرم

وانیلین                                   یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

روش تهیه

برای تهیه كارامل، شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود و به رنگ طلائی در آید. آن‌گاه در 6 قالب یا كاسه مخصوص كرم قدری كارامل بریزید. به گونه‌ای كه فقط ته قالب با كارامل پوشیده شود و آن را كنار بگذارید.

سپس شیر و خامه را با هم مخلوط كنید و روی اجاق بجوشانید. حالا در ظرف دیگری تخم‌مرغ‌ها، شكر و وانیلین را با همزن دستی بزنید و مخلوط شیر و خامه را به آرامی به آن بیفزائید و مرتب هم بزنید. اكنون مایه فراهم كرده را صاف كنید و در قالب‌ها، روی كارامل بریزید.

اینك قالب‌ها را در سینی دیواره بلندی بگذارید و سینی را با آب پر كنید بطوریكه تا نیمه‌ قالب‌ها را بپوشاند، حالا آن را در فر گرم شده با دمای 160 درجه سانتیگراد قرار دهید و كرم كارامل را به مدت 40 دقیقه بپزید.

اكنون آنها را از فر در آورید، بگذارید خنك شوند. سپس رویشان را بپوشانید و یك شب در یخچال نگه‌دارید. حال كرم كارامل را برای پذیرائی، در بشقاب زیبائی برگردانید.

یادآوری: نكته مهم در تهیه كرم كارامل این است كه مخلوط شیر و خامه گرم را آرام‌ارام به مواد دیگر بیفزائید. در غیر اینصورت بوی نامطبوع تخم‌مرغ از دسر به مشام خواهد رسید.

 

برچسب ها: کارامل، روش تهیه کرم کارامل، کرم کارامل، آموزش کرم کارامل، مواد لازم کرم کارامل، تهیه کرم کارامل تعداد بازديد: 740 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز