Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 11:12

9
آذر
میوه‌های شكری

میوه‌های شكری

پوست كدو حلوایی را بگیرید و با برشگر دلخواهتان قالب بزنید. آهك را در ظرف بزرگی بریزید و آب را به آن بیفزائید و كنار بگذارید تا آهك ته‌نشین شود.

فاطمه رزمی

 

 

مواد لازم

كدو حلوایی                 1 كیلوگرم

آهك                          1/5 قاشق سوپخوری

آب (برای آهك)           5 پیمانه

شكر                      2/5 كیلوگرم

آب (برای شربت)     1 لیتر

گلاب                     250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

روش تهیه

پوست كدو حلوایی را بگیرید و با برشگر دلخواهتان قالب بزنید. آهك را در ظرف بزرگی بریزید و آب را به آن بیفزائید و كنار بگذارید تا آهك ته‌نشین شود. سپس آب زلال روی آهك را بردارید و در ظرف دیگری بریزید. حالا كدوها را به مدت 6 ساعت در این آب آهك نگه‌دارید.

در این میان چند بار كدو را زیر و رو كنید. اكنون كدو را در صافی بریزید و با آب سرد آبكشی كنید تا آهك اضافی آن خارج شود. كدو را به مدت 3 ساعت در آب سرد نگه‌دارید. اینك شكر را همراه با یك لیتر آب، در قابلمه بریزید و به مدت 30-40 دقیقه روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود و شربت قدری غلیظ گردد.

قبل از اینكه شربت كاملا غلیظ شود، كدو را به آن بیفزائید و به مدت 40-50 دقیقه صبر كنید تا كدو بپزد. حالا گلاب را درون شربت بریزید و بعد از 5 دقیقه آن را از روی حرارت بردارید. همینكه كدوی شكری شده خنك شد، آن را به مدت 4 ساعت در یخچال نگه‌دارید. سپس كدو را از شربت در آورید و با طعم‌های مختلف مزه‌دار نمائید.

برای تهیه كدو با طعم دارچین

پس از انجام اقدامات اولیه و شیرین كردن كدو – با توجه به صفحه قبل- یك پیمانه پودر شكر را با 3 قاشق سوپخوری دارچین مخلوط كنید و تكه‌های كدو را در آن بغلتانید.

سپس درون ظرفی در بسته در یخچال نگه‌داری كنید. این روش احتیاج به مرحله نگه‌داری در محیط ندارد.

 برای تهیه كدو حلوائی با طعم نارگیل 

پس از انجام اقدامات اولیه و شیرین كردن كدو- با توجه به صفحه قبل- 2 پیمانه پودر شكر را با 1 پیمانه پودر نارگیل مخلوط كنید. كدو را در این مخلوط بریزید و به مدت 3 ساعت كنار بگذارید در این فاصله چندین بار آن‌ها را زیر و رو كنید. سپس در ظرف درداری در یخچال نگه‌داری كنید.

برای تهیه كدو با طعم لبو

پس از انجام اقدامات اولیه و شیرین كردن كدو - با توجه به صفحه قبل- كدو را به مدت 10 دقیقه، در شربت غلیظ لبو نگه دارید.‌ اینك كدو را از شربت بیرون آورید و بلافاصله در پودر نارگیل بغلتانید و در ظرف دردار بچینید و در یخچال نگه‌دارید. برای تهیه شربت غلیظ لبو؛ یك كیلوگرم چغندر را با برس زبری تمیز كنید و بشوئید و همراه با 1 لیتر آب در قابلمه بریزید.

آن‌گاه به مدت30-45دقیقه چغندرها را بپزید. سپس لبو را از آبش در آورید و 250 گرم شكر به آب لبو بیفزائید و به مدت 15 دقیقه روی حرارت بجوشانید تا شربت غلیظ شود.

 برای تهیه كدو با طعم سماق و زرشك

پس از انجام اقدامات اولیه و شیرین كردن كدو- با توجه به صفحه قبل- شربت باقیمانده را با 1 پیمانه پودر سماق و 1 پیمانه زرشك مخلوط كنید. در قابلمه لعابی بریزید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت قرار دهید. حالا كدو را به آن بیفزائید و 5 ساعت كنار بگذارید.

سپس شربت را از كدو جدا كنید و كدو را در پودر شكر بغلتانید. میوه را 3 ساعت در یخچال نگه دارید و یكبار آن را زیر و رو كنید. اكنون آن را در ظرف دردار بریزید و در یخچال نگه‌داری كنید.

 

 

برچسب ها: روش تهیه میوه های شکری، آموزش میوه های شکری، میوه های شکری، میوه با شکر، تهیه میوه های شکری، مواد لازم میوه های شکری تعداد بازديد: 798 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز