Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 12:26

26
اسفند
كيك به شكل قوری

كيك به شكل قوری

دو قالب نيم‌كره به گنجايش تقريبی 2 ليتر را چرب كنيد و آرد بپاشيد. آن‌گاه قالب‌ها را تكان دهيد تا آرد اضافی اش خارج شود. سپس كره، شكر و پوست پرتقال را با همزن برقی بزنيد تا صاف و يكدست شود.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم

كره                                       300 گرم

شكر                                     270 گرم

پوست پرتقال رنده كرده               2 قاشق چايخوری 

تخم‌مرغ                                 6 عدد

آرد                                       375 گرم

بيكينگ‌پودر                             دو و يك‌دوم قاشق چايخوری 

مارمالاد زردآلو                        حدود يك‌‌سوم پيمانه

خمير مارسيپان                      حدود نيم‌كيلوگرم

خمير فوندانت                        حدود يك كيلوگرم

رنگ قرمز خوراكی                   به ميزان لازم

شكلات شيری آبكرده              حدود 250 گرم

دراژه شكلاتی                       1 عدد برای در قوری

روش تهيه

دو قالب نيم‌كره به گنجايش تقريبی 2 ليتر را چرب كنيد و آرد بپاشيد. آن‌گاه قالب‌ها را تكان دهيد تا آرد اضافی اش خارج شود. سپس كره، شكر و پوست پرتقال را با همزن برقی بزنيد تا صاف و يكدست شود. حالا تخم‌مرغ‌ها را یکییکی بيفزائيد و مخلوط كنيد.

اكنون آرد و بيكينگ‌پودر را به مايه اضافه نمائيد و اين مخلوط را در دو قالب بريزيد و به مدت تقريبی يك ساعت در فر گرم شده با دمای 160 درجه سانتيگراد، يا تا زمانی كه كيك بپزد و طلائی رنگ شود قرار دهيد. همين كه كيك خنك شد، رويش را با چاقوی تيزی صاف كنيد و كيك‌ها را از قالب درآوريد.

اينك بين دو لايه كيك قدری مارمالاد بماليد و آنها را روی هم بگذاريد تا به شكل توپ درآيد. سپس رو و اطراف آن مارمالاد بماليد و خمير مارسيپان را كه به ضخامت تقريبی 3 ميليمتر باز كرده‌ايد، روی آن پهن كنيد. حال روی خمير مارسيپان نيز مارمالاد بماليد و اين بار خمير فوندانت را كه روی سطح پودر قند پاشيده، به ضخامت 3 ميليمتر باز كرده‌ايد روی مارسيپان پهن كنيد.

اضافی های خمير را بگيريد و لبه‌هايش را صاف و مرتب نمائيد. آن‌گاه قدری از خمير فوندانت را به رنگ قرمز درآوريد و با برشگری به قطر 9 سانتيمتر دايره‌ای از آن ببريد. سپس برای تزئين قوری از طرح دلخواه‌تان بهره بگيريد و با ماسوره ساده به قطر نيم سانتيمتر خال‌هائی از خمير قرمز بسازيد.

حالا لوله و دسته قوری را مطابق شكل از خمير فوندانت سفيد فراهم كنيد و بگذاريد قدری خشك شود. اينك آنها را به كمك خلال چوبی در محل مناسب نصب كنيد. دايره قرمز رنگ 9 سانتيمتری را در محل در قوری بگذاريد و دايره‌ای به قطر 4 سانتيمتر از فوندانت شكلاتی بسازيد و روی دايره قرمز رنگ بگذاريد.

اكنون دراژه را به جای دستگيره در قوری بچسبانيد. حلقه‌ای به قطر تقريبی 11 سانتيمتر را روی تكه‌ای كاغذ روغنی بگذاريد و شكلات شيری را در آن بريزيد. صبر كنيد تا شكلات كاملاً سفت شود. حالا قوری را روی اين شكلات بچسبانيد و برای اين كار از قدری شكلات استفاده كنيد. سپس طرح مورد نظر و خال‌های قرمز را روی قوری بچسبانيد و آن را روی ديس زيبائی بگذاريد.

 

برچسب ها: انواع کیک و شیرینی، روش تهیه کیک، آموزش درست کردن کیک، طرز تهیه تزیین کیک به شکل قوری، كيك به شکل قوری، تزیین کیک به شکل یک قوری، روش تهیه کیک به شکل قوری تعداد بازديد: 1049 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز