Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403 - 23:15

26
اسفند
موس كاپوچينو (در فنجان‌های شكلاتی)

موس كاپوچينو (در فنجان‌های شكلاتی)

شكلات را مطابق شكل در قالب فنجان بريزيد و بعد آن را خالی كنيد. آن‌گاه صبر كنيد تا شكلات ببندد. سپس دوباره در فنجان‌ها شكلات بريزيد و خالی كنيد تا لايه ضخيمی از شكلات داشته باشيد.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم برای 6 نفر

آبكرده                حدود 600 گرم

ژلاتين                 2 قاشق چايخوری 

آب                     2 قاشق سوپخوری

تخم‌مرغ              2 عدد

شكر                  75 گرم

قهوه فوری           يك و يك‌دوم قاشق چايخوری 

آب جوش             1 قاشق سوپخوری

خامه فرم گرفته     250 گرم

روش تهيه

شكلات را مطابق شكل در قالب فنجان بريزيد و بعد آن را خالی كنيد. آن‌گاه صبر كنيد تا شكلات ببندد. سپس دوباره در فنجان‌ها شكلات بريزيد و خالی كنيد تا لايه ضخيمی از شكلات داشته باشيد. حالا در قالب نعلبكی نيز شكلات بريزيد و قدری از آن را خالی نمائيد تا شكل نعلبكی ظاهر شود.

قالب‌ها را در فريزر بگذاريد و موس را آماده كنيد. ژلاتين را روی آب بپاشيد و به روش بن‌ماری حل كنيد. اكنون زرده‌های تخم مرغ، شكر و قهوه حل كرده در آب جوش را با همزن برقی بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود و بعد ژلاتين را به آن بيفزائيد. اينك خامه را به مايه اضافه كنيد. سفيده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنيد تا سفيد شود و فرم بگيرد و آن را نيز به موس بيفزائيد. حالا فنجان‌های شكلاتی را از قالب در آوريد و داخلشان را با موس كاپوچينو پر كنيد و برای پذيرائی در ديس زيبائی بگذاريد.

يادآوری: چنانچه بخواهيد فنجان‌های شكلاتی را مانند شكل خالدار كنيد. ابتدا قدری شكلات رنگ مخالف را در قيف كاغذی بريزيد و نقطه‌هائی از آن را درون فنجان بگذاريد. همين‌كه شكلات سفت شد آن را مطابق شكل از شكلات به رنگ ديگر پر كنيد.

 

برچسب ها: دسر، موس كاپوچينو، ترایفل موس کاپوچینو، موس قهوه، کاپوچینو، نوشیدنی گرم، طرز تهیه کاپوچینو، طرز تهیه کاپوچینو در منزل تعداد بازديد: 1617 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز