Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:25

16
آذر
شیرینی برنجی با رزهای شكری

شیرینی برنجی با رزهای شكری

در ظرف مناسبی پودر شكر و كره را با همزن برقی بزنید تا مخلوط و سبك شود. آن‌گاه مخلوط هر دو آرد، زرده تخم‌مرغ و گلاب را بیفزایید تا خمیر مناسبی حاصل شود.

افسانه اسفندیاری

 

 

مواد لازم برای 22 عدد شیرینی

 پودر شكر نرم                 75 گرم

كره نرم                          225 گرم

آرد برنج                          300 گرم

آرد گندم                         75 گرم

زرده‌ تخم‌مرغ                   1 عدد

گلاب                             1 قاشق سوپخوری

گلبرگ‌های رز شكری كرده 22 عدد

مواد لازم رویه

پودر شكر                     150 گرم

گلاب                           60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

رنگ خوراكی                دلخواه به میزان لازم

 

روش تهیه

در ظرف مناسبی پودر شكر و كره را با همزن برقی بزنید تا مخلوط و سبك شود. آن‌گاه مخلوط هر دو آرد، زرده تخم‌مرغ و گلاب را بیفزایید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و به مدت 2 ساعت در یخچال نگه دارید. حالا فر را با دمای 160درجه‌سانتیگراد گرم كنید و سینی فر را با كاغذ روغنی، بپوشانید.

اكنون هر بار به اندازه یك قاشق چایخوری از خمیر بردارید و به شكل توپ درآورید و در سینی فر بچینید. آن‌گاه سینی را در فر بگذارید و شیرینی را به مدت 15-20 دقیقه، بپزید. همین كه شیرینی خنك شد، مواد رویه را رویشان بریزید و با گلبرگ‌های رز شكری بیارائید.

روش تهیه مواد رویه: پودر شكر را در ظرف مناسبی، بریزید گلاب را بیفزائید تا مایه روانی به دست آید. آن‌گاه به میزان كافی رنگ خوراكی به آن اضافه كنید.

 

برچسب ها: شیرینی، شیرینی های برنجی، آموزش شیرینی های برنجی، روش تهیه شیرینی های برنجی، شیرینی برنجی تعداد بازديد: 746 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز