Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 01:28

12
اسفند
دونات با سس توت‌فرنگی

دونات با سس توت‌فرنگی

در ظرف مناسبی تخم‌مرغ‌ها، روغن مايع، آب و شكر را با مفتول دستی بزنيد تا با هم مخلوط شوند. آن‌گاه آرد الك كرده را به مايه بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير لطيفی به دست آيد.

افسانه اسفندياری

 

مواد لازم

تخم‌مرغ                                     2 عدد

روغن مايع                                  2 قاشق سوپخوری 

آب                                            2 قاشق سوپخوری 

شكر ريز                                    90 گرم

آرد                                            210 گرم

روغن برای سرخ كردن                  به ميزان لازم

شكر دانه‌ريز برای روی دونات‌ها     به ميزان لازم

مواد لازم برای تهيه سس توت‌فرنگی

توت‌فرنگی                                  300 گرم
مربای توت‌فرنگی                         125 ميلی ليتر

روش تهيه

در ظرف مناسبی تخم‌مرغ‌ها، روغن مايع، آب و شكر را با مفتول دستی بزنيد تا با هم مخلوط شوند. آن‌گاه آرد الك كرده را به مايه بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير لطيفی به دست آيد. اينك هر بار به اندازه يك قاشق سوپخوری از خمير برداريد و به شكل توپ در آوريد.

حالا روغن را در ظرفی بريزيد و روی اجاق بگذاريد تا داغ شود. دونات‌ها را در آن سرخ كنيد و روی هوله كاغذی آشپزخانه قرار دهيد تا روغن اضافی شان، گرفته شود. اكنون دونات‌ها را در شكر بغلتانيد و برای پذيرائی در ظرف زيبایی بچينيد، رويش سس بريزيد و در صورت دلخواه با بستنی ميل كنيد.

روش تهيه سس توت‌فرنگی: توت‌فرنگی و مربا را در كاسه دستگاه غذاساز بريزيد و مخلوط كنيد تا يكدست شود.

نكات خواندني

برای تهيه بستنی وانيلی: 200 ميلی ليتر شير پرچرب را بجوشانيد و بگذاريد خنك شود آنگاه 1عدد زرده تخم‌مرغ را با 1 قاشق چايخوری وانيل شكری با همزن برقی بزنيد تا روشن و كرم رنگ شود. حالا 150 گرم خامه ساده را با 50 گرم شكر به آن بيفزائيد و به مدت 5 دقيقه با سرعت تند همزن برقی بزنيد.

اكنون شير را به تدريج به اين مايه اضافه كنيد و با سرعت كند همزن برقی بزنيد تا مخلوط شود. مايه را به مدت تقريبی 1 ساعت در يخچال نگه داريد تا سرد شود. حالا مايه بستنی را در سطل دستگاه بستنی ساز بريزيد. دستگاه را روشن كنيد و به مدت 40-50 دقيقه صبر كنيد تا بستنی آماده شود.

 

برچسب ها: دونات، طرز تهیه دونات، دونات با سس توت‌فرنگی، دستور پخت دونات، طرز تهيه بستنی وانيلی، دستور پخت دونات با سس توت فرنگی، مواد مورد نیاز دونات تعداد بازديد: 756 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز