Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 06:21

13
فروردین
ترافل آلو

ترافل آلو

آلو را در آب آلبالو بخیسانید و یك شب در یخچال نگه‌دارید. آن‌گاه هسته آلوها را در آورید و آلو را خرد كنید. شكلات، خامه و كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا مایه صاف و یكدستی به دست آورید.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم برای حدود 25عدد

آلو سیاه                               250 گرم 

آب آلبالو                               100 میلی‌لیتر 

شكلات سیاه                        250 گرم 

خامه                                   125 گرم 

كره                                      60 گرم 

مواد لازم برای تزئین ترافل

بادام پرك برشته و خردكرده     حدود 50 گرم 

گردوی برشته و خردكرده        حدود 50 گرم 

پودر شكلات                          به میزان لازم 

ترافل‌های تزئینی                   به میزان لازم 

شكلات سیاه آبكرده                حدود 150 گرم 

شكلات سفید آبكرده               حدود 150 گرم 

شكلات شیری آبكرده              حدود 150 گرم 
 

روش تهیه

آلو را در آب آلبالو بخیسانید و یك شب در یخچال نگه‌دارید. آن‌گاه هسته آلوها را در آورید و آلو را خرد كنید. شكلات، خامه و كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید تا مایه صاف و یكدستی به دست آورید. سپس صبر كنید تا مایه شكلاتی خنك شود و آلو را به آن بیفزائید، رویش را بپوشانید و در یخچال نگه‌دارید تا سفت شود.

حالا هر بار به اندازه یك قاشق چایخوری از مایه بردارید و به شكل توپ در آورید. اكنون ترافل‌ها را روی سینی پوشانده با فویل بچینید و به مدت تقریبی 4 ساعت در یخچال نگه‌دارید. اینك ترافل‌ها را در مواد مختلف همچون بادام، گردو، پودر شكلات، ترافل‌های تزئینی و غیره بغلتانید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بچینید.

نكات خواندنی

شكلات به انواعی از خوراكی‌های مشتق از كاكائو گفته می‌شود. این ماده غذائی به طور معمول از تركیب شیر، كاكائو، شكر، كره كاكائو و پودر كاكائو با نسبت‌های متفاوت تولید می‌شود. معمولا با تغییر در میزان مواد تشكیل دهنده شكلات، انواع متفاوتی از آن ایجاد می‌شود.

شكلات تیره: شكلاتی است كه بدون شیر تهیه می‌شود. گاهی به آن شكلات سیاه یا شكلات ساده هم می‌گویند معمولا در تهیه آن 35 درصد كاكائو به كار می‌رود. شكلات شیری: در تهیه آن شیر هم بكار رفته است. در درست كردن آن 25 درصد كاكائو استفاده شده است.

شكلات سفید: شكلاتی است كه در تهیه آن تنها از چربی دانه كاكائو، نه خود آن استفاده می‌شود. برای آب كردن شكلات مقدار مورد نیاز آن را درون ظرفی مناسب بریزید و روی حرارت غیر مستقیم یا حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا آب شود. به این روش بن‌ماری می‌گویند.

 

برچسب ها: ترافل آلو، الو ترافل، طرز تهیه ترافل آلو، طرز تهیه ترافل، دستور تهیه ترافل، دسر و شیرینی، روش تهیه ترافل آلو تعداد بازديد: 658 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز