Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 15:39

22
اسفند
كرم كدو حلوائی

كرم كدو حلوائی

شير و چوب دارچين را در ظرف مناسبی، بريزيد و روی اجاق بجوشانيد. زرده‌های تخم‌مرغ، شكر و وانيلين را با همزن برقی بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود. آن‌گاه شير را به اين مايه، بيفزائيد و مخلوط كنيد.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم برای 8-10 نفر
 

شير                                      750 ميلي‌ليتر (3 پيمانه)

چوب دارچين                            2 تكه

زرده‌ی تخم‌مرغ                         6 عدد

شكر                                     160 گرم

وانيلين                                   يك‌چهارم قاشق چايخوری 

پودر ژلاتين                              4 قاشق چايخوری سرپر

عسل                                   60 ميلی ليتر (يك‌چهارم پيمانه)

كدو حلوائی پخته و پوره كرده       200 گرم

خامه‌ی ساده                          125 ميلی ليتر (يك‌دوم پيمانه)
 

روش تهيه

شير و چوب دارچين را در ظرف مناسبی، بريزيد و روی اجاق بجوشانيد. زرده‌های تخم‌مرغ، شكر و وانيلين را با همزن برقی بزنيد تا كمرنگ و غليظ شود. آن‌گاه شير را به اين مايه، بيفزائيد و مخلوط كنيد. حالا مخلوط فراهم كرده را به ظرف شير منتقل نمائيد و روی حرارت ملايم، بگذاريد و آن را پيوسته هم بزنيد تا قدری غليظ شود ولي نجوشد! سپس چوب دارچين را از داخل كرم بيرون آوريد و رويش را بپوشانيد تا كرم رويه، نبندد. اكنون يك‌چهارم پيمانه آب در كاسه‌ی كوچكی، بريزيد و پودر ژلاتين را رويش بپاشيد تا به حالت اسفنجی در آيد و بعد آن را به روش بن‌ماری، (بخار آب جوش) حل كنيد.

حال مخلوط ژلاتين و عسل را به كرم بيفزائيد و صبر كنيد تا خنك شود. اينك كدو حلوائی و خامه را نيز به كرم اضافه كنيد و آن را در قالب دسر بريزيد. قالب را به مدت 6 ساعت و يا يك شب، در يخچال بگذاريد و صبر كنيد تا كرم كاملاً ببندد. اكنون آن را روی ظرف زيبائی برگردانيد و در صورت دلخواه، با سس شكلات بيارائيد.

 

برچسب ها: کیک کدو حلوایی با کرم، كرم كدو حلوائی، خواص دارویی کدو حلوایی، کدو حلوايی، دستور پخت کرم کدو حلوایی، مواد مورد نیاز کرم کدو حلوایی، روش تهیه کرم کدو حلوایی تعداد بازديد: 752 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز