Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 09:18

3
اسفند
تزئين كيک دو طبقه

تزئين كيک دو طبقه

صفحه‌ی زیر كیك به قطر تقریبی 40 سانتیمتر را با خمیر فوندانت صورتی رنگ بپوشانید و روبان ساتن صورتی رنگ را به لبه‌ی آن بچسبانید.

افسانه ظروفی

 

مواد لازم برای 20- 25 نفر

 

كیك كره‌ای یا كیك با میوه‌های خشك به قطر 30 سانتیمتر 1 عدد

كیك كره‌ای یا كیك با میوه‌های خشك به قطر 20 سانتیمتر 1 عدد

مارمالاد زردآلو                      حدود 250 گرم

خمیر مارسیپان                   حدود 700 گرم

خمیر فوندانت                      حدود 5/1 كیلوگرم

آیسینگ رویال                     به میزان لازم

رنگ خوراكی صورتی              به میزان لازم

رنگ خوراكی قهوه‌ای            به میزان لازم

 

روش تهیه

صفحه‌ی زیر كیك به قطر تقریبی 40 سانتیمتر را با خمیر فوندانت صورتی رنگ بپوشانید و روبان ساتن صورتی رنگ را به لبه‌ی آن بچسبانید. آن‌گاه مارمالاد زردآلو را گرم و صاف كنید و قدری از آن را در مركز صفحه، بمالید تا كیك به آن بچسبد و هنگام نقل و انتقال سُر نخورد! سپس رو و اطراف كیك بزرگتر، مارمالاد بمالید، خمیر مارسیپان را روی سطح پودر شكر پاشیده، به كمك وردنه باز كنید و روی كیك بیندازید.

اضافه‌های خمیر را بگیرد و اطرافش را صاف و مرتب كنید. حالا رویش مارمالاد بمالید و خمیر فوندانت صورتی رنگ را روی سطح پودر شكر پاشیده، باز كنید و روی كیك پوشانده از خمیر مارسیپان بیندازید. اضافی‌های خمیر را بگیرد و اطراف كیك را صاف و مرتب كنید.

اینك آن را روی صفحه‌ی آماده كرده، بگذارید و 4 سیخ چوبی را با فاصله، در وسط كیك فرو ببرید. به گونه‌ای كه، سیخ‌ها هم‌سطح كیك باشند تا كیك بعدی روی این پایه‌ها قرار بگیرد و در كیك زیرین فرو نرود! حال كیك كوچك‌تر را نیز مانند كیك بزرگ‌تر آماده كنید. قدری از خمیر فوندانت را به رنگ قهوه‌ای روشن، رنگ‌آمیزی كنید و روی كیك را با آن بپوشانید.

اضافی خمیر را بگیرید و اطراف كیك را صاف و مرتب نمائید. كیك را روی صفحه‌ای به قطر 20 سانتیمتر، بگذارید تا صفحه‌ی كیك دیده نشود و بعد آن را روی كیك قبلی قرار دهید. سپس با باقیمانده‌ی خمیر فوندانت، مطابق شكل، گل، برگ و روبان بسازید و آنها را به كمك آیسینگ رویال، روی كیك‌ها نصب كنید. آیسینگ رویال را در كیسه‌ی شیرینی‌پزی دارای ماسوره‌ی ساده به قطر 2 میلی‌متر بریزید و دیواره‌ی كیك‌ها را با آن بیارائید. اكنون كیك برای پذیرائی آماده است.

یادآوری: برای تهیه‌ی كیك میوه‌ی خشك به شماره 56 و برای تهیه‌ی خمیر فوندانت و آیسینگ رویال، به شماره‌ی 57 نشریه‌ی آشپزباشی مراجعه فرمائید.

 

برچسب ها: نان كشمش طلائی، نان صبحانه، نان فانتزی، نان كشمش طلایی، روش تهیه نان كشمش، طرز تهیه نان کشمشی طلایی، طرز پخت نان تعداد بازديد: 861 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز