Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:54

11
بهمن
جوجه كباب حلزونی با سس مخصوص

جوجه كباب حلزونی با سس مخصوص

ابتدا در ظرف مناسبی سیر، روغن زیتون، ماست، جعفری، نمك، فلفل، زعفران و پیاز را بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه فیله‌ی مرغ را بیفزائید و روی آن را بپوشانید و به مدت 10 ساعت در یخچال نگه دارید تا مرغ، كاملاً مزه‌دار شود.

شهین كبیری

 

مواد لازم جوجه كباب حلزونی

برای 2- 4 نفر
سیر رنده كرده                  2 حبه
روغن زیتون                      3 قاشق سوپخوری
ماست                             2 قاشق سوپخوری
جعفری ریز خردكرده           2 قاشق سوپخوری
نمك و فلفل                      به میزان لازم
زعفران حل كرده                1 قاشق چایخوری
پیاز خلالی خردكرده            1 عدد
فیله‌ی مرغ                       500 گرم
سیخ‌های چوبی                به مقدار لازم

روش تهیه جوجه كباب حلزونی  

ابتدا در ظرف مناسبی سیر، روغن زیتون، ماست، جعفری، نمك، فلفل، زعفران و پیاز را بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه فیله‌ی مرغ را بیفزائید و روی آن را بپوشانید و به مدت 10 ساعت در یخچال نگه دارید تا مرغ، كاملاً مزه‌دار شود. سیخ‌های چوبی را در آب بخیسانید. سپس فیله را به شكل حلزونی بپیچید و در سیخ چوبی فرو ببرید و در ظرف نسوزی بچینید.

حالا كامبی دستگاه را روشن كنید و مایكروویو را روی قدرت پائین (20 وات) و كانوكشن دستگاه را روی 220 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 20 دقیقه، بدون درپوش روشن كنید و ظرف را درون دستگاه قرار دهید. سپس هرازگاهی سیخ‌ها را زیر و رو كنید و از آب باقیمانده، روی جوجه‌كباب بدهید و صبر كنید تا جوجه بپزد و برشته شود. اینك آن را در ظرف مناسبی بچینید و با برنج قالبی و گوجه‌فرنگی تزئین كنید.

 

برچسب ها: آشپزی با مایکروویو، مایکروویو، جوجه كباب حلزونی، سس مخصوص جوجه کباب، جوجه کباب تعداد بازديد: 3173 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز