Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:22

27
مرداد
شربت گل‌محمدی

شربت گل‌محمدی

شربت گل محمدی آرامبخش است و برای درمان بی‌خوابی نیز مؤثر می‌باشد و برای افرادی که بدن و عرق آن‌ها بوی نامطبوع دارد مناسب است. این شربت برای کاهش و تعدیل حرارت گرم‌مزاجان مفید است. اگر در جست‌وجوی یک شربت گوارا، خوش عطر و دلپذیر

شربت گل محمدی آرامبخش است و برای درمان بی‌خوابی نیز مؤثر می‌باشد و برای افرادی که بدن و عرق آن‌ها بوی نامطبوع دارد مناسب است. این شربت برای کاهش و تعدیل حرارت گرم‌مزاجان مفید است.  اگر در جست‌وجوی یک شربت گوارا، خوش عطر و دلپذیر برای عصر‌های تابستان هستید پیشنهاد می‌کنیم یک‌بار شربت گل محمدی را امتحان کنید. این شربت یکی از معروف‌ترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی ایران است که جایگزین بسیار خوبی برای نوشیدنی‌های صنعتی می‌باشد.  شربت گل محمدی آرام بخش است و برای درمان بی‌خوابی نیز مؤثر می‌باشد و برای افرادی که بدن و عرق آن‌ها بوی نامطبوع دارد مناسب است. این شربت برای کاهش و تعدیل حرارت گرم‌مزاجان مفید است. علاوه بر این تأثیری چشمگیر در پاکسازی کبد و صفرا، باز شدن رنگ چهره و شادابی پوست و مو دارد. ما در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه شربت گل محمدی را آموزش دهیم پیشنهاد می‌کنیم حتماً این شربت محشر را درست کنید و با نوش جان کردنش حسابی خنک شوید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه شربت توت‌فرنگی خانگی

 

 

مواد لازم

گل محمدی تازه۲۵۰................. گرم

شکر................۱ کیلو

آب................۱ لیتر

جوهر لیمو.............نوک قاشق چایخوری

 

دلیل تلخ شدن شربت گل محمدی و روش گرفتن تلخی آن

دلیل تلخ شدن شربت گل محمدی استفاده از گلبرگ‌هایی است که رنگ تیره دارند و به اصطلاح نارس هستند. برای تهیه این شربت حتماً از گلبرگ‌های رنگ صورتی روشن استفاده کنید تا شربت در پایان طعم تلخی نداشته باشد. یکی دیگر از دلایل تلخ شدن شربت گل محمدی استفاده از گل محمدی با نژاد خاص است برای کم کردن تلخی شربت می‌توانید آن را به همراه آب لیموترش تازه مصرف کنید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه شربت خاکشیر؛ خنکای روز‌های گرم

بهترین نوشیدنی ها برای رفع تشنگی در تابستان

 

 

روش‌تهیه

۱- ابتدا گلبرگ‌های گل محمدی را با دقت از گل‌ها جدا کنید، سپس آن‌ها را داخل یک قابلمه مناسب بریزید. در ادامه آب را جوش بیاورید بعد آب جوش را به یکباره روی گلبرگ‌ها بریزید به صورتی که آب جوش به‌طور کامل روی گلبرگ‌ها را بپوشاند. پس از ریختن آب جوش فوراً یک دم‌کنی تمیز روی درب قابلمه قرار دهید.

۲- حالا قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه قرار دهید تا عطر گلبرگ‌ها به‌طور کامل خارج شود. پس از گذشت ۲۴ ساعت گلبرگ‌ها را داخل آبکش بریزید روی قابلمه قرار دهید تا آب باقیمانده در گلبرگ‌ها خارج شود. فقط حواستان باشد به‌هیچ‌وجه گلبرگ‌ها را برای خارج شدن آب، فشار ندهید، زیرا در پایان شربتی بدرنگ و کدر خواهید داشت.

۳- پس از اینکه آب موجود در گلبرگ‌ها خارج شد شکر را به آن اضافه کنید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید اجازه دهید شکر به‌طور کامل در آب حل شود وقتی جوشید کف روی آن را جمع کنید سپس صبر کنید تا به غلظت مناسب برسد. زمانی که شربت به غلظت کافی رسید در صورت تمایل نوک قاشق چایخوری رنگ صورتی قنادی به آن اضافه کنید بعد هم جوهر لیمو را در یک قاشق سوپخوری آب جوش حل کنید و به شربت اضافه کنید سپس قابلمه را از روی حرارت بر می‌دارید. به این نکته توجه داشته باشید که پس از گذاشتن آب و شکر روی حرارت، ۳-۲ مرتبه هم بزنید تا شکر داخل آب حل شود. زمانی که شکر به‌طور کامل حل شد، دیگر به‌هیچ‌عنوان هم نزنید تا شربت بجوشد و قوام آید. هم زدن شربت پس از حل شدن شکر در آب، باعث شکرک زدن شربت خواهد شد. قوام آمدن شربت بسیار مهم است در صورت داشتن تجربه کافی، می‌توان قوام آمدن شربت را از طریق جوشیدن تشخیص داد که در این هنگام، باید به‌صورت حباب‌های ریز در آید. در غیر این صورت هنگام تست، شربت حتماً باید سرد باشد. شربت سرد شده درصورتی‌که قوام آمده باشد روان نیست و به‌راحتی از قاشق جدا نمی‌شود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: شربت، شربت گل محمدی، طرز تهیه شربت گل محمدی تعداد بازديد: 216 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز