Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:24

11
بهمن
طرز تهیه چای لاته ؛ خوش عطر و طعم

طرز تهیه چای لاته ؛ خوش عطر و طعم

در مطلب زیر طرز تهیه چای لاته حرفه‌ای با تمام نکاتی که باید در مورد آن بدانید تا یک چای خوش‌دم و خوش‌عطر و خوشمزه داشته باشید، آمده است.

به گزارش کتاب کاله،  چای لاته یک نوشیدنی جذاب و کاراملی از ترکیب چای، شیر و ادویه است که مثل لاته با شیر گرم دم می‌شود.

این چای بسیار شبیه چای ماسالا است، اما از لحاظ مواد اولیه و شیوه دم کردن کمی با چای ماسالا تفاوت دارد. این چای محبوب به خاطر داشتن کافئین و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آن خواص بسیار زیادی برای بدن دارد.

کمک به سیستم گوارش و هضم غذا، کمک به کاهش وزن و افزایش سوخت و ساز بدن به خاطر ادویه‌های موجود در آن، کاهش قند خون بالا و کاهش استرس و ایجاد آرامش از خواص بی‌نظیر این چای محسوب می‌شود.

در ادامه طرز تهیه چای لاته حرفه‌ای با تمام نکاتی که باید در مورد آن بدانید تا یک چای خوش‌دم و خوش‌عطر و خوشمزه داشته باشید، آمده است. دستورالعمل را دنبال کنید و تجربه‌تان را با ما در میان بگذارید.

مواد لازم برای تهیه چای لاته

چای کیسه‌ای ..............سه عدد

شیر کم چرب ...............دو لیوان

شکر............. یک تا دو قاشق غذاخوری

زنجبیل............... دو سانتی‌متر

رازیانه............. یک برگ

فلفل سیاه ...............به مقدار کم

هل................ هشت عدد

میخک............... چهار عدد

چوب دارچین................. دو عدد


 

طرز تهیه چای لاته حرفه‌ای و خوش عطر و طعم در خانه

چای لاته یک نوشیدنی‌های گرم و مناسب برای روز‌های سرد پائیزی و زمستانی است که به راحتی می‌توانید در خانه آن را تهیه و نوش جان کنید. برای تهیه چای باید آداب دم کردن چای مرغوب را خوب بدانید و فراموش نکنید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

پیش از این طرز تهیه چای سبز لاته را به شما آموزش داده‌ایم، اما برای تهیه چای لاته باید ابتدا ادویه‌ها را داخل یک تابه روی حرارت قرار دهید تا عطر آن‌ها بلند شود. سپس ادویه‌های تفت داده شده را همراه تی بگ و چای به مدت ۱۰ دقیقه داخل دو لیوان آب جوش بریزید.

شکر و شیر را داخل یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا حل شود. صبر کنید تا شیر داغ شود سپس آن را داخل یک ظرف در بسته بریزید که بتوانید آن را چند بار محکم تکان دهید تا لایه فوم (کف شیر) روی شیر ایجاد شود. چای که احتمالا تا الان دم کشیده شده را از صافی عبور داده و داخل چهار فنجان بریزید.

به کمک قاشق فوم ایجاد شده روی شیر را کنار بزنید و شیر شیرین شده را به چای داخل فنجان‌ها اضافه کنید. در نهایت کف را روی فنجان‌ها بریزید و روی نوشیدنی را با مقداری پودر دارچین تزئین کنید. چای لاته شما آماده است و می‌توانید آن را با بیسکویت کره‌ای خوشمزه نوش جان کنید.

فوت و فن‌های طرز تهیه چای لاته

برای تهیه چای لاته باید تقریبا از دو برابر چای استفاده کنید. چون این چای با شیر درست می‌شود، شیر میزان غلظت و عطر و رنگ چای را کاهش می‌دهد. بیشتر دم گذاشتن چای باعث می‌شود لاته تلخ شود؛ بنابراین به جای این که زمان دم کشیدن را زیاد کنید از مقدار چای بیشتری استفاده کنید.

استفاده از چای‌های سیاه برای تهیه چای لاته می‌تواند بهترین گزینه باشد. چای ارل گری، سیلان و آسام گزینه‌های مناسبی از چای برای تهیه این دستورالعمل هستند.

استفاده از چای معمولی هم به جای تی بگ باعث می‌شود کیفیت چای شما بالاتر رود. اما اگر تی بگ تنها چیزی است که برای تهیه چای در اختیار دارید برای این میزان آب و شیر از سه کیسه چای استفاده کنید.

برای تهیه چای لاته از ادویه‌ها و طعم دهنده‌هایی مثل هل، میخک، چوب دارچین، زنجبیل تازه، فلفل سیاه می‌توانید استفاده کنید.

می‌توانید به جای شکر از شیرین کننده شربت افرا، شکر گرانول، شکر قهوه‌ای استفاده کنید. این شیرین کننده‌های جایگزین شکر باعث برجسته شدن طعم ادویه در چای می‌شوند. فراموش نکنید که استفاده بیش از حد شیرین کننده‌ها باعث می‌شود طعم ادویه‌ها مشخص نشود.

برچسب ها: چای، چای ماسالا، چای لاته تعداد بازديد: 323 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز