Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 16:52

1
آذر
چند نوشیدنی مناسب پاییز و زمستان

چند نوشیدنی مناسب پاییز و زمستان

هیچ چیز در روزهای سرد سال به اندازه یک نوشیدنی گرم و لذتبخش نمی‌چسبد. در این مقاله مواد لازم و طرز تهیه چند نوشیدنی مناسب پاییز و زمستان آورده شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

کارامل فندقی

برای 12 نفر

8 فنجان و نصفی خامه، یک دوم فنجان شکلات فندقی آب شده، یک دوم فنجان سس کارامل، یک چهارم پودر کاکائویی که شیرین نشده است، 2 تا 3 قاشق غذاخوری پودر قهوه اسپرسو را با هم ترکیب کنید و درون آرام پز یا روی حرارت بسیار ملایم، به مدت 5 تا 6 ساعت بپزید.

در این مدت یکی دوبار آن را هم بزنید. پس از آماده شدن می توانید روی نوشیدنی ها را با خامه یا شکلات فندقی آب شده، تزئین کنید.

چای ادویه دار

برای 4 نفر

4 عدد چای کیسه ای، دو عدد چوب پودر شده دارچین، 4 عدد میخک، یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل، دو و نیم فنجان شیر، یک عدد جوزهندی رنده شده را با کمی عسل ترکیب کنید و روی حرارت قرار دهید و وقتی جوش آمد، حرارت را کم کنید.

15 دقیقه بعد ظرف را از روی حرارت بردارید. نوشیدنی گرم و دلپذیرتان آماده است.

شکلات آجیلی داغ

برای 2 نفر

در هوای سرد نوشیدنی شکلات آجیلی بسیار دلپذیر است.

برای درست کردن این نوشیدنی، 3 قاشق غذاخوری شکر دانه ریز، 1/4 فنجان پودر کاکائو، 1/2 قاشق چایخوری پودر قهوه فوری اسپرسو، 1/2 قاشق چایخوری وانیل و حدود 350 گرم شیر نارگیل را با هم ترکیب کرده و کمی به آن مغز تخمه آفتاب گردان، بادام خرد شده و کنجد بزنید.

سپس روی حرارت ملایم بگذارید و پس از چند دقیقه نوشیدنی خوش طعم تان آماده است.

پای خامه ای جودوسر

برای 12 نفر

این نوشیدنی علاوه بر اینکه گرم تان می کند، بسیار مقوی و خوش طعم هم هست.

4 فنجان خامه کم چرب، 4 فنجان شیر جو یا شیر بادام، 3/4 فنجان شکر قهوه ای، 1/4 فنجان کره، 1/2 قاشق چایخوری وانیل، 4 عدد زرده تخم مرغ زده شده و  نان جوی خشک و خرد شده (اندازه نان 7 سانتی متر باشد) را با هم ترکیب کنید و کاملا هم بزنید تا یکدست شود و در ظرف را گذاشته و به مدت 4 تا 5 ساعت روی حرارت ملایم بگذارید تا کاملا بپزد.

یکی دو بار هم در حین پخت، مواد را هم بزنید. هنگام سرو می توانید روی آن را با خامه کم چرب تزیین کنید.

آب سیب گرم

برای 6 نفر

این نوشیدنی در هوای سرد، حسابی می چسبد. 1/4 یک پرتقال کوچک، 1/2 قاشق چایخوری میخک، 4 فنجان آب سیب، 2 فنجان زغال اخته، 1/2 قاشق غذاخوری عسل، 3 عدد چوب دارچین را کاملا با هم مخلوط کرده، در ظرف را بپوشانید و به مدت 10 دقیقه روی حرارت بگذارید. نوشیدنی تان آماده است.

چای شکلاتی پرادویه

برای 8 تا 10 نفر

این چای شکلاتی ادویه دار، نوشیدنی مناسبی برای روزهای سرد سال است، زیرا به سرعت حرارت بدن تان را بالا می برد.

برای آماده کردن این چای به 2 فنجان آب، 4 قاشق چایخوری چای سیاه، 3/4 فنجان شکر، 1/2 فنجان پودر کاکائو شیرین نشده، 8فنجان شیر، 1 قاشق غذاخوری وانیل، 2 قاشق چایخوری دارچین، 2 قاشق چایخوری جوزهندی، 1 قاشق چایخوری هل، یک قاشق چایخوری بادام، نعناع و آب تمشک و خامه زده شده نیاز هست.

درون ظرفی آب را به نقطه جوش برسانید و سپس چای سیاه را درون آن ریخته و بگذارید 5 دقیقه بماند.

سپس شکر و پود کاکائو را درون ظرف آب و چای ریخته و بگذارید کاملا حل شوند.

در همین حال، حرارت زیر ظرف را کم کنید. اکنون شیر، وانیل، دارچین،هل، بادام و جوزهندی را به مواد اضافه کنید و آنقدر روی حرارت بگذارید که کاملا با هم ترکیب شوند.

البته مراقب باشید، آب در حال جوشیدن نباشد. پس از چند دقیقه نوشیدنی تان آماده است. هنگام سرو آن می توانید به دلخواه با خامه زده شده، آن را تزئین کنید.

شکلات نارگیل داغ

برای 5 نفر

ترکیبی از شیر نارگیل و شیر کم چرب، نوشیدنی گرمی برای لذت بردن از روزهای سرد به دست می دهد. مواد مورد نیاز این نوشیدنی به عبارت زیر هستند:

3 فنجان شیر کم چرب، حدود 400 گرم شیر نارگیل، 400گرم شیر غلیظ و شیرین شده، 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو، 1/2 قاشق چایخوری وانیل، خامه زده شده (اختیاری)، 1/4 فنجان شکلات خرد شده (اختیاری).

درون ظرفی، شیر کم چرب و شیر نارگیل و شیر غلیظ و شیرین شده را با هم ترکیب کنید و روی حرارت ملایم بگذارید.

هرازگاهی آن را هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس پودر کاکائو را به آن بیفزایید.

پس از اینکه تمام مواد کاملا مخلوط شدند، ظرف را از روی حرارت برداشته و به آن وانیل بزنید. هنگام سرو این نوشیدنی می توانید به دلخواه شکلات و خامه اضافه کنید.

شکلات داغ سفید

برای 5 نفر

این نوشیدنی خوش طعم طرفداران بسیاری دارد.

برای درست کردن این نوشیدنی باید 1/4 فنجان خامه کم چرب، 3/4 شکلات با طعم وانیل و 2 قاشق چایخوری دارچین، 1/8 قاشق چایخوری جوزهندی را درون ظرفی ریخته و روی حرارت بگذارید تا شکلات های درون آن کاملا ذوب و با بقیه مواد ترکیب شوند.

اکنون بازهم  2/5 فنجان خامه کم چرب به مواد قبلی اضافه کنید و پس از چند دقیقه، ظرف را از روی حرارت بردارید.

1 قاشق چایخوری وانیل و 1/4 قاشق چایخوری پودر بادام به آن بیفزایید. نوشیدنی تان آماده است.

چای سیاه میوه ای

برای 8 نفر

برای درست کردن این چای، درون ظرفی، 7 فنجان آب، 1 فنجان شکر، 1 قاشق چایخوری پودر زنجبیل، 3 عدد میخک پودر شده، 2 قاشق چایخوری دارچین و بادیان ختایی (نوعی ادویه) را با هم مخلوط کنید و اجازه دهید آب به جوش آید.

سپس 1 فنجان شکر به آن افزوده و به مدت یک دقیقه بگذارید مواد درون ظرف بجوشد.

اکنون آن را از روی حرارت  و کیسه های چای را اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه همانطور بماند.

پس از آن کیسه ها را برداشته و 1 فنجان آب انار و 1/4 فنجان آب لیموترش به نوشیدنی بیفزایید.

ظرف را دوباره روی حرارت گذاشته و پس از چند دقیقه، نوشیدنی دلچسب تان آماده است.

اگر دوست داشتید، می توانید چند ورقه نازک لیموترش نیز به چای اضافه کنید.

برچسب ها: روش تهیه نوشیدنی، نوشیدنی گرم، دستور تهیه نوشیدنی، نوشیدنی فصل سرما، کارامل فندقی، چای ادویه دار، آب سیب گرم، شکلات نارگیل داغ، شکلات داغ سفید، چای سیاه میوه ای تعداد بازديد: 1717 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز