Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 18:01

8
تیر
خوراك‌های رژیمی سالاد ویژه ماه مبارك رمضان (2)

خوراك‌های رژیمی سالاد ویژه ماه مبارك رمضان (2)

توصیه ما بر این است كه هم در وعده افطار و هم در سحر، سالاد میل شود.

 

ه: از مصرف سس‌های خامه‌دار و چرب در سالاد خود اجتناب كنید. سعی نمایید سس دلخواه خود را با استفاده از روغن زیتون و انواع مختلف سركه، گیاهان مختلف همانند رزماری و شوید درست كنید. اگر شما می‌خواهید سس مورد نظر خود را با روغن درست كنید، مراقب باشید كه سس سالاد را كم‌كم به سالاد بیفزایید و یا می‌‌توانید چنگال خود را به مقدار بسیار كم درون سس فرو برید و از آن استفاده نمایید.

 سالاد سیب، گردو و فتا

 مواد لازم برای 4 نفر

كاهو                          1 بوته         15 كیلوكالری

سیب متوسط              1عدد          45 كیلوكالری

جوانه ماش خردكرده     40 گرم        50 كیلوكالری

پنیر فتای خردكرده        50 گرم        125 كیلوكالری

گردوی تفت‌داده شده و خردكرده     40 گرم      270 كیلوكالری

مواد لازم برای تهیه سس گردو

روغن گردو                 1 قاشق سوپخوری     135 كیلوكالری

سركه سفید             1 قاشق سوپخوری      3 كیلوكالری

جعفری خردكرده       1 قاشق سوپخوری      5 كیلوكالری

 روش تهیه  سالاد سیب، گردو و فتا

برگ‌های كاهو را از هم جدا كنید و آنها را خرد نمایید. سیب‌ها را با پوست به تكه‌های درشت برش دهید. مخلوط كاهو، سیب، جوانه ماش، پنیر فتا و گردو را در یك كاسه بزرگ بریزید و آن را با سس گردو مخلوط نمایید.

یادآوری: برای تهیه سس گردو، تمام مواد را درون مخلوط‌كن بریزید و مدت 2 دقیقه دستگاه را روشن كنید تا مخلوط یكدستی حاصل شود.

مصرف سبزیجات و سالاد در ماه رمضان

دكترسید مسعود كیمیاگر

 در ماه مبارك رمضان استفاده از سبزیجات و سالاد بیشتر از چند جهت مفید است. اولاً سبزیجات و سالاد مقدار قابل ملاحظه‌ای آب به بدن می‌رسانند كه برای جلوگیری از تشنگی مفید است. ثانیاً مصرف سالاد و سبزیجات سبب می‌شود كه معده دیرتر تخلیه شود و روزه‌داران تا چند ساعت احساس گرسنگی نكنند.

علاوه بر این مقدار قابل ملاحظه‌ای ویتامین‌ها، املاح و تركیبات مفید دیگر از طریق سبزیجات و سالاد به بدن می‌رسد. توصیه ما بر این است كه هم در وعده افطار و هم در سحر، سالاد میل شود. مخصوصا در وعده سحر این موضوع اهمیت بیشتری دارد، چون همانطور كه اشاره شد احساس تشنگی به این ترتیب به تأخیر می‌افتد.

گوجه‌فرنگی، كاهو و خیار، هر سه بسیار مفید هستند. باید سعی شود از سس زیاد كه خود می‌تواند ایجاد تشنگی كند و همچنین نمك، كه آن هم ایجاد تشنگی می‌كند، اجتناب گردد. سالاد را می‌توان قبل از شروع غذا (افطار و یا سحری) یا بعد از آن میل كرد و این بسته به سلیقه و میل افراد است كه كدام را ترجیح می‌دهند.

برخلاف بعضی از شنیده‌ها، سبزیجاتی نظیر كاهو در حدی كه بطور معمول مصرف شوند، حجم معده را افزایش نمی‌دهند و حتی یك كاهوی درسته در روز نیز نمی‌تواند حجم معده انسان را افزایش دهد. ضمناً باید توضیح داد كه حجم معده معمولاً بزرگ نمی‌شود و در بعضی موارد استثنایی و یا كسانی كه در نوشیدن نوشیدنی‌ها افراط بیش از حد می‌كنند، ممكن است چنین اتفاقی رخ دهد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- خوراك‌های رژیمی سالاد ویژه ماه مبارك رمضان- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: کاهو، سالاد، سالاد سیب، احساس گرسنگی، سس‌های خامه‌دار، سس گردو، سبزیجات و سالاد تعداد بازديد: 1603 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز