Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:33

21
آذر
دلمه کلم پیچ، غذایی که سرماخوردگی را به سرعت بهبود می بخشد

دلمه کلم پیچ، غذایی که سرماخوردگی را به سرعت بهبود می بخشد

در این مطلب طرز تهیه غذایی مفید برای سرماخوردگی را بیان می‌کنیم. مصرف دلمه کلم پیچ، این غذای خوشمزه نقش موثری در بهبود علائم سرماخوردگی دارد.

طرز تهیه دلمه کلم پیچ، بهترین غذا برای کسانی که سرماخوردگی دارند.مصرف برخی از غذا‌ها تاثیر چشمگیری در کوتاه‌تر شدن مدت سرماخوردگی دارند. سرماخوردگی یکی از بیماری‌های عفونی است که هر ساله تعداد زیادی از افراد به آن مبتلا می‌شوند؛ مصرف برخی از غذا‌ها به کوتاه‌تر شدن مدت این بیماری کمک شایانی می‌کنند. دلمه کلم پیچ یکی از این غذاها است.

مواد لازم برای تهیه دلمه کلم‌ پیچ :

کلم سفید : یک عدد

برنج پخته شده : ۲۰۰ گرم

کره : ۱۰۰ گرم

پیاز متوسط : یک عدد

گوشت گوسفندی چرخ شده : ۳۰۰ گرم

تخم‌مرغ : یک عدد

جعفری ساطوری شده : ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری

سیر : ۲ حبه

آرد : ۳ قاشق غذاخوری

گوجه‌ فرنگی پخته شده : یک عدد

آب مرغ : نصف پیمانه

پودر آویشن : یک قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل : به مقدار لازم

طرز تهیه دلمه کلم پیچ :

کلم را به طور کامل درون آب قرار دهید تا بپزد همچنین می‌توانید آن را برگ برگ کرده و به مدت ۳۰ دقیقه درون آب بجوشانید تا به خوبی نرم شوند سپس برگ‌های کلم را آبکش کنید و کنار بگذارید.

دو سوم کره را درون ماهیتابه بریزید و پیاز ساطوری شده را درون کره به خوبی تفت دهید تا نرم شود.

سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز‌ها اضافه کنید و ۱۰ دقیقه آن را تفت دهید؛ پس از آنکه رنگ گوشت‌ها تغییر پیدا کرد، جعفری، برنج آبکش و سیر رنده شده را به مواد اضافه کنید و ماهیتابه را پس از یک دقیقه از روی شعله بردارید؛ اکنون مایه دلمه شما آماده است.

برگ‌های کلم را بردارید و وسط هریک از آن‌ها یک قاشق مایه دلمه بریزید و برگ‌ها را بپیچید تا دلمه‌ها آماده شوند؛ دلمه‌ها را پس از پیچیدن درون ظرف بچینید.

برای تهیه سس، کره باقیمانده را روی شعله ملایم قرار دهید و آرد را به کره اضافه کنید سپس ۴ تا ۵ قاشق آب گوجه‌فرنگی پخته شده، آب مرغ و ادویه‌هایی مانند آویشن، نمک و فلفل را به آن بیفزایید و ۲۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید؛ سس را روی دلمه‌ها بریزید و آن‌ها را ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید.

دلایل مناسب بودن دلمه کلم‌پیچ برای مبتلایان به سرماخوردگی

کلم سفید یا قرمز به صورت خام یا آب‌پز بهترین داروی طبیعی برای نابودی عفونت‌های دستگاه تنفسی به ویژه ریه است.

برچسب ها: آشپزی، دلمه، انواع دلمه، غذاهای سنتی، آشپزی ایرانی، دلمه برگ مو، کدبانو، دستپخت، دلمه کلم پیچ، خواص کلم پیچ، غذایی برای بهبودی سرماخوردگی، مواد داخل دلمه، علت وا رفتن دلمه تعداد بازديد: 617 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز