Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 31 شهریور 1403 - 21:17

31
شهریور
خورش قیمه بادمجان با عدس

خورش قیمه بادمجان با عدس

بادمجان را بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید. فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بادمجان های خرد شده را رویش پهن کنید و رویشان روغن زیتون ، کمی نمک و زیره بپاشید

تحریریه زندگی آنلاین - گروه آشپزی :

 

مواد لازم

بادمجان ( بزرگ )

1 عدد 

عدس یا دال عدس

200 گرم 

روغن زیتون

2 قاشق غذا خوری 

زیره

1 قاشق چای خوری

نمک و فلفل

 ( به مقدار لازم) 

زردچوبه 

 ( به مقدار لازم) 

رنجبیل 

 ( به مقدار لازم)  

پیاز

1 عدد

سیر ( رنده شده یا خرد شده )

1 حبه

گوجه فرنگی ( خرد شده )

400 گرم

 گشنیز ( تازه ) 

2 قاشق غذا خوری

 

 طرز تهیه

بادمجان را بشویید و به قطعات کوچک خرد کنید. فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. کف سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و بادمجان های  خرد شده را رویش پهن کنید و رویشان روغن زیتون ، کمی نمک و زیره بپاشید و هم بزنید تا به مواد آغشته شود.سینی را به مدت 20  دقیقه در فر قرار دهید ، در این مدت یک بار بادمجان ها را بچرخانید تا کاملا کبابی شوند.  در تابه ای گود کمی روغن بریزید  و پیاز نگینی خرد شده را تفت دهید. فلفل ، سیر ، زنجبیل و زردچوبه را به پیاز اضافه کنید و 2 دقیقه تفت دهید. عدس ، گوجه فرنگی خرد شده و فلفل سیاه و آب را اضافه کرده و هم بزنید و در تابه را بگذارید تا به جوش آید.حرارت را کم کنید 30 دقیقه مواد را بجوشانید تا عدس بپزد. گشنیز تازه را خرد کنید و به همراه بادمجان کبابی به خورش اضافه کنید و اجازه دهید جا بیوفتد.  تعدادی از تکه های بادمجان را بری تزئین روی خورش کنار بگذارید.

بیشتربخوانید:

خورش قیمه بادمجان بدون گوشت

تعداد بازديد: 15 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز