Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 21:20

14
مرداد
طرز تهیه حریره سیر

طرز تهیه حریره سیر

حریره سیر یکی از چاشنی های پر کاربرد و پر خاصیت است که می توانید در منزل آن را درست کنید و مانند پودر سیر در انواع غذاها از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید.

 تحریریه زندگی آنلاین : حریره سیر یکی از چاشنی های پر کاربرد و پر خاصیت است که می توانید در منزل آن را درست کنید و مانند پودر سیر در انواع غذاها از آن استفاده کنید. همانطور که می دانید، سیر خواص زیادی دارد و در بسیاری از غذاها و سس ها استفاده می شود. اما از آنجایی که سیر خیلی زود خراب می شود و همیشه تازه نمی ماند، لازم است تا روش‌های نگهداری طولانی مدت آن را یاد بگیریم.

 بیشتربخوانید:

با حریره سیر سیستم ایمنی بدنتان را بالا ببرید + طرز تهیه

 

مواد لازم حریره سیر

سیر تازه

2 کیلو

روغن مایع

به مقدار لازم

نمک

به مقدار لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای درست کردن حریره سیر در منزل، ابتدا سیرها را حبه حبه کرده و پوست می گیریم. سپس سیرهای پوست گرفته را خوب شسته و کنار می گذاریم تا خشک شود.

مرحله دوم

برای خشک شدن سیرها، بهتر است سیرها را روی یک دستمال نخی تمیز پهن کنید تا کامل آب آنها خشک شوند و مرطوب نمانند. بعد از خشک شدن، برای پوره کردن سیر، آنها را داخل غذاساز یا میکسر می ریزیم و کامل پوره می کنیم.

بیشتربخوانید:

خواص شگفت انگیز سیر در پیشگیری و درمان بیماری ها

 

 

 

 

مرحله سوم

در ادامه بعد از پوره شدن سیر، روغن مایع را کم کم و در چند مرحله به پوره سیر اضافه می کنیم و با قاشق آن را هم می زنیم تا مواد ما به یک مخلوط نسبتا غلیظ و یکنواخت تبدیل شود. غلظت پوره باید به شکلی باشد که نه خیلی سفت و نه خیلی شل باشد. پس موقع ریختن روغن دقت کنید و یک باره روغن را اضافه نکنید.

مرحله چهارم

بعد از روغن، مقداری هم نمک به حریره سیر می ریزیم و هم می زنیم تا حریره ما خوش نمک باشد. وقتی حریره سیر مخلوط و یکدست شد، آن را داخل شیشه تمیز و خشک می ریزیم و مقداری هم روغن روی آن می ریزیم تا روی حریره خشک نشود. درب ظرف را محکم می بندیم و آن را در یخچال نگهداری می کنیم.

بیشتر بخوانید:

خواص دارویی تره از درمان بواسیر تا نفخ و قوای جنسی

14خاصیت شگفت انگیز سیر خام

 

 

 

برچسب ها: خواص سیر، سیر، سیستم ایمنی بدن، تقویت سیستم ایمنی، طبع سیر، حریره سیر تعداد بازديد: 108 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز