Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:49

21
اسفند
چاشنی ذرت و فلفل

چاشنی ذرت و فلفل

به کمک چاقوی تیز، دانه‌های ذرت را از ساقة آن جدا کنید و در قابلمة حاوی آب جوش بریزید و 2 دقیقه بجوشانید آن‌گاه ذرت را در صافی بریزید و این‌بار، آن را همراه با باقیماندة مواد لازم در قابلمة مناسبی بریزید و روی حرارت پیوسته هم بزنید

تحریریه زندگی آنلاین – گروه آشپزی :

 

مواد لازم

‎ بلال................... 4عدد

فلفل دلمه‌ای خرد کرده................. 2 عدد متوسط

(فلفل دلمه‌ای سبز1 عدد و فلفل دلمه‌ای قرمز 1 عدد)

کرفس ریز خرد کرده...................  2 ساقه

فلفل قرمز تند ریز خرد کرده................... 1 عدد (در صورت دلخواه)

پیاز حلقه‌ای خرد کرده.................. 1 عدد متوسط

سرکة سفید................... 450 ملی‌لیتر

شکر ریز.................... 225 گرم

نمک دریا ......................2 قاشق چایخوری

دانة خردل آسیاب کرده.................... 2 قاشق چایخوری

زردچوبه................... ‌یک‌دوم قاشق چایخوری

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه خیارشور در مدت ۳ روز

 

 

 

طرز تهیه

‎ به کمک چاقوی تیز، دانه‌های ذرت را از ساقة آن جدا کنید و در قابلمة حاوی آب جوش بریزید و 2 دقیقه بجوشانید آن‌گاه ذرت را در صافی بریزید و این‌بار، آن را همراه با باقیماندة مواد لازم در قابلمة مناسبی بریزید و روی حرارت پیوسته هم بزنید تا شکر حل شود. سپس چاشنی را 15-20 دقیقه بجوشانید تا غلیظ شود. حالا چاشنی را در شیشة استریل کرده گرم بریزید، درش را محکم ببندید و در جای خنک و تاریک نگه دارید. گفتنی است که این چاشنی بلافاصله قابل مصرف است.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه رب انار خانگی خوشمزه به ۲ روش متفاوت

 

 

یادآوری 1: چاشنی‌ها می‌توانند با سبزیجات بهاری یا پاییزی تهیه شوند که در کنار انواع غذاها مخصوصا غذاهای نونی مثل کتلت، کوفته، شامی و غیره بعنوان یک سالاد مصرف می‌شوند و هر زمان در دسترس شما می‌توانند باشند. برای تهیه چاشنی و ترشی‌ در صورتی که از سرکة صنعتی تهیه شود ماندگاری آن زیادتر هست بطور مثال انواع ترشی که با سرکه صنعتی تهیه می‌شود اگر در یخچال هم قرار نگیرد و در محیطی تقریبا خنک باشد کافیست و به هیچ عنوان کپک نمی‌زند. چاشنی‌ها را می‌توان پس از آماده سازی در شیشه‌های در فلزی ریخته و به مدت یکساعت به طریقة بن‌ماری آماده کرد و پس از آن در یخچال گذاشت و مورد مصرف قرار داد، ولی دقت کنید حتما مقداری سرکه در تهیة این چاشنی‌ها استفاده کنید. چون سرکه نگهدارندة مناسبی برای آن خواهد بود. شما می‌توانید در فصل‌های مناسب سبزیجات و صیفی‌جاتی مانند کلم، گل کلم و کلم بنفش، بامیه، پیاز ریز، سیب ترشی و خیار ریز را در شیشه‌های مناسب بریزید با قدری نمک، سرکه، آب و در صورت نیاز چند حبه سیر برای زمان‌های مورد نیاز آماده‌سازی کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه ترشی لیته فوری به روش بازاری

 

 

برچسب ها: سس، سالاد، کرفس، شکر، خردل، زردچوبه، چاشنی، سرکه، فلفل دلمه ای تعداد بازديد: 106 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز