Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 00:21

28
مهر
طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از خورشت‌های بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که شما می‌توانید با لپه و یا بدون آن تهیه کنید که این کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده یکی از خورشت‌های بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که شما می‌توانید با لپه و یا بدون آن تهیه کنید که این کاملا سلیقه‌ای می‌باشد.

 
 

این خورش بشدت خوشمزه و مجلسی است و شما می توانید برای مهمانی ها خود به راحتی تهیه کنید. شما می توانید برای چاشنی این خورشت از غوره یا رب لیمو عمانی و یا حتی پودر آن استفاده کنید و طعم نهایی را به خورشت بدهید. همچنین می توانید از بادمجان قلمی یا دلمه ای استفاده کنید و به دلخواه برای تزیین از گوجه گیلاسی استفاده کنید.

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه خورش آلو اسفناج مجلسی با گوشت

طرز تهیه خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین خورش ایرانی‎

مواد لازم برای تهیه خورشت بادمجان با گوشت چرخ کرده

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۱ ق غذا خوری

بادمجان ۳ عدد

گوجه فرنگی ۲ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۱ حبه

لپه ۱/۲ پیمانه

غوره یا رب لیمو یا پودر لیمو به مقدار لازم

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه خورش افشاری

طرز تهیه خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین خورش ایرانی‎

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: آماده سازی

 

اگر می خواهید لپه استفاده کنید باید لپه را برای ۱ ساعت خیس کنید و یک بار بجوشانید تا کف آن از بین برود و نیم پز شود. بادمجان ها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید و به مدت ۲۰ دقیقه داخل آب و نمک قرار دهید تا تلخی بادمجان ها از بین برود.

مرحله دوم: سرخ کردن بادمجان

 بادمجان ها را آبکشی کنید و روی یک دستمال نخی قرار دهید. سپس داخل یک تابه کمی روغن ریخته و بادمجان ها را سرخ کنید. گوجه ها را نیز بشورید و به صورت حلقه ای برش بزنید و داخل تابه سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تفت دادن گوشت و پیاز

 پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن داخل تابه گود سرخ کنید تا شیشه ای شود و بعد گوشت را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و در ادامه باید ادویه ها را به همراه رب اضافه کنید تا عطر ادویه ها بلند شود و بوی خامی رب از بین برود.
 
 
 
 
 

مرحله چهارم: پخت خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده

 در ادامه لپه را نیز به همراه مواد کیم تفت دهید. حالا باید بادمجان ها و گوجه سرخ شده را به همراه ۱ پیمانه آبجوش اضافه کنید و بگذارید تا خورش جا افتاده و لپه پخته شود و در نیم ساعت آخر باید غوره یا پودر لیمو را اضافه کنید و نمک خورش را تست کنید و بعد از جا افتادن سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده مجلسی و راحت

 می توانید از پوره گوجه فرنگی بجای رب استفاده کنید.

می توانید در انتها برای تزیین از گوجه گیلاسی سرخ شده و کمی جعفری استفاده کنید.

 به دلخواه می توانید کمی به بادمجان ها ماست بزنید تا جذب روغن کمتری داشته باشد.
 
 
برچسب ها: غذای سنتی، آموزش آشپزی، بادمجان، طرز تهیه، انواع خورشت، خورش بادمجان، گوجه گیلاسی تعداد بازديد: 253 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز