Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 17:09

2
آذر
استیک شاتو بریان

استیک شاتو بریان

فیله گوساله را برش بزنید و با سس خردل به مدت 1 ساعت مرینت(مزه‌دار) کنید(نباید با بیفتک‌کوب گوشت را باز کنید چون در اینصورت، استیک‌ها تبدیل به بیفتک می‌شود).

مواد لازم

فیله گوساله..................... 200 گرم

سس خردل................ 2 قاشق چایخوری

کره....................... 2 قاشق چایخوری

پیاز خلالی................ 50 گرم

روغن مایع .....................2 قاشق سوپخوری

جگر مرغ................... 50 گرم

نمک و فلفل................... به میزان لازم

آرد.........................یک‌دوم قاشق سوپخوری

آب انگور....................... یک‌دوم پیمانه

 بیشتربخوانید:

ساندویچ مرغ مکزیکی + طرز تهیه

 

 

روش تهیه

فیله گوساله را برش بزنید و با سس خردل به مدت 1 ساعت مرینت(مزه‌دار) کنید(نباید با بیفتک‌کوب گوشت را باز کنید چون در اینصورت، استیک‌ها تبدیل به بیفتک می‌شود).

برای کیفیت بهتر استیک، بهتر است از تابه چدنی استفاده کنید. تابه چدنی را روی گاز بگذارید تا داغ شود و بعد کره را اضافه کرده و تابه را بچرخانید تا کره به تمام تابه آغشته شود و گوشت را داخل تابه بیاندازید، گوشت را سریع برگردانید و بعد از دو دقیقه پشت و رو کنید تا طرف دیگر استیک نیز سرخ شود. در این مواقع هیچگاه حرارت را کم نکنید، چون گوشت آب می‌اندازد. بعد از این که سمت دیگر گوشت نیز سرخ شد، کمی نمک به روی گوشت بپاشید و گوشت را کنار بگذارید.

 بیشتربخوانید:

طرز تهیه ساندویچ چیویتو

پیاز خلالی را در تابه دیگری بریزید و همراه با روغن و جگر تفت دهید و نمک را اضافه کنید(اما جگر نباید زیاد سرخ شود، چون سفت می‌شود).

آرد را با آب انگور در قابلمه‌ای مخلوط کنید و کمی بجوشانید اما دقت کنید که سس زیاد سفت نشود. این سس را هم با جگر مخلوط کنید.

گوشت استیک را در ظرف مورد نظر قرار داده و از مخلوط جگر روی گوشت بریزید. می‌توانید به مدت 1 یا 2 دقیقه قبل از سرو در فر قرار دهید تا گرم شود( ولی نباید بیشتر از این مدت باشد چون گوشت و جگر سفت می‌شود). در کل بهتر است که شما جگر و پیاز را قبل از استیک آماده کنید تا استیک سرد نشود.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، استیک، طرز تهیه تعداد بازديد: 235 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز