Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:23

11
مهر
طرز تهیه لیمو عسلی، معجونی برای پاییز و زمستان

طرز تهیه لیمو عسلی، معجونی برای پاییز و زمستان

لیمو عسلی یک معجون ترش و شیرین با عطر و بوی دلنشین لیموست که همراه با چای سرو می‌شود.

به گزارش فرارو لیمو عسلی یا لیمو شکری یک چاشنی ملس با طعم و عطر خوب لیموست. معمولا یک برش از لیمو عسلی را توی لیوان چای می‌اندازند که عطر و طعم دلنشینی به چای می‌دهد. لیمو عسلی به دلیل داشتن عسل یک معجون بی‌نظیر برای سرماخوردگی و گلو درد است که می‌توانید آن را همراه با آب جوش و یا چای میل کنید؛ بنابراین لیمو عسلی یک گزینه مناسب برای استفاده در روز‌های سرد فصل پاییز و زمستان است.

پیشنهاد ما این است که دست به کار شوید و تا وقتی که لیمو ترش تازه در بازار موجود است، این معجون خوشمزه و شگفت انگیز را تهیه کنید تا در روز‌های پاییز و زمستان از نوشیدن چای همراه با لیمو عسلی لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه لیمو عسلی در منزل با روشی بسیار آسان تقدیم شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه لیمو عسلی

لیمو ترش تازه: ۱ کیلو

عسل: ۵۰۰ گرم

چوب دارچین: ۳ عدد


برای تهیه لیمو عسلی باید از لیمو‌های مخصوص آبگیری استفاده کنید. لیموی مرغوب پوستی نازک و زرد رنگ دارد، منافذ روی پوست آن کاملا مشخص است و عطر دلنشینی دارد. یکی از نشانه‌های تشخیص لیموی آب‌دار سنگین بودن آن است؛ زیرا لیموی خشک و کم آب سبک است. یکی از بهترین لیمو‌ها برای تهیه آبلیمو و لیمو عسلی لیموی جهرم است.

طرز تهیه لیمو عسلی

ابتدا لیمو‌ها را بشویید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند. سپس یک چاقوی تیز بردارید و لیمو‌ها را روی تخته کار بگذارید و به صورت حلقه‌های نازک برش بزنید. هر لیمو تقریبا می‌تواند به چهار حلقه تقسیم شود. بعد از اینکه لیمو‌ها را برش زدید، با نوک چاقو هسته‌های لیمو را خارج کنید. حالا یک شیشه خشک و تمیز بردارید و یک ردیف از برش‌های لیمو را توی شیشه بریزید؛ سپس یک قاشق غذا خوری عسل روی لیمو‌ها بریزید. دوباره یک ردیف لیمو توی شیشه بگذارید و یک قاشق عسل روی آن بریزید. این کار را تا زمانی که شیشه پر شود، ادامه بدهید. هر چند ردیف یک چوب دارچین را لا به لای لیمو‌ها بگذارید.

طرز تهیه لیمو عسلی

توجه داشته باشید که لایه رویی باید عسل باشد؛ یعنی سطح لیمو‌ها با عسل پوشانده شود. در مرحله آخر در شیشه را محکم ببندید و شیشه را به مدت دو روز پشت پنجره آفتا‌ب‌گیر یا روی بالکن و حیاطی که رو به آفتاب است، بگذارید. بعد از دو روز می‌بینید که عسل با لیمو آب انداخته و سطح شیشه را تا روی لیمو‌ها آب گرفته است. سپس شیشه لیمو عسلی را به مدت یک ماه در یخچال بگذارید تا لیمو‌ها با عسل کاملا پرورده شوند. بعد از گذشت این مدت زمان لیمو عسلی شما آماده است.

نکات مهم

۱ ـ لیمو عسلی را می‌توانید به جای عسل با شکر تهیه کنید که در این صورت خاصیت ضد سرماخوردگی را نخواهد داشت؛ ولی طعم و مزه آن در چای تفاوتی ندارد. برای تهیه لیمو عسلی با شکر کافی است که در هر ردیف به جای عسل یک قاشق غذاخوری شکر روی ردیف لیمو‌ها بریزید.

۲ ـ حتما هسته لیمو‌ها را بیرون بیاورید؛ زیرا در غیر این صورت لیمو عسلی شما تلخ خواهد شد.

۳ ـ استفاده از چوب دارچین اختیاری است؛ همچنین می‌توانید از غنچه گل محمدی برای لا به لای لیمو‌ها استفاده کنید.

برچسب ها: پاییز، لیمو عسلی تعداد بازديد: 230 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز