Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:49

24
اسفند
طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک

طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک

در گزارش زیر طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش کتاب کاله ، برای ایجاد تغییراتی در لیست غذا‌هایی که در طول هفته سرو می‌کنید آماده هستید؟ پیشنهاد امروز ما برای شما تهیه یک بیف استراگانف خوشمزه و به یاد ماندنی است. در این روز‌های خانه‌نشینی بهترین و ارزانترین راه برای تغییر حال و هوای خانه، درست کردن یک غذای خوشمزه است که تمام اعضای خانواده را سر کیف می‌آورد. پس چه چیزی بهتر از امتحان کردن غذا‌های بین المللی که هم تجربه جدیدی برای خودتان است هم شما را با فرهنگ و ذائقه مردم دنیا آشناتر می‌کند. یکی ازغذا‌های معروف بین المللی استراگانف روسی است که معمولا همراه با مرغ یا گوشت تهیه می‌شود.

به نوعی از این خوراک که با گوشت راسته گوساله تهیه می‌شود “بیف استراگانف” گفته می‌شود. این غذا قرن ۱۹ میلادی ابداع شد و پس از آن به سرعت در کشور‌های دیگر از جمله ایران رواج یافت. این خوراک محبوب که همراه با خامه، پیاز و قارچ آماده می‌شود به چند صورت قابل سرو است. مثلا در خود کشور روسیه این خوراک در کنار برنج سرو می‌شود. همچنین همراه با نان باگت و به صورت ساندویچ هم قابل سرو است. حتی در برخی کشور‌ها خوراک بیف استراگانف را روی پاستا پخته شده می‌ریزند و به این شکل سرو می‌کنند. دستور زیر یکی از ساده‌ترین روش‌های تهیه بیف استراگانف در خانه است که مطمئنا در خانه شما هم بسیار محبوب واقع خواهد شد. با ما همراه باشید.


مواد لازم

کره پاستوریزه............ دو قاشق غذاخوری

قارچ............... ۲۵۰ گرم

گوشت راسته گوساله................. ۶۰۰ گرم

پیاز (خلالی شده)................ یک عدد

سیر (رنده شده)............... یک حبه

آرد معمولی............... دو قاشق غذاخوری

عصاره گوشت کم نمک................. یک لیتر

دانه خردل آسیاب شده.................. (اختیاری) نصف قاشق چای‌خوری

خامه ترش...............  ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی.............. یک قاشق غذاخوری

فلفل سیاه آسیاب شده ................یک چهارم قاشق چای‌خوری

نمک............... نصف قاشق چای‌خوری

نان باگت (برای سرو).................. به مقدار لازم

طرز تهیه بیف استراگانف کلاسیک به بهترین روش در خانه

خوراک گوشت یکی از محبوب‌ترین خوراک‌هایی است در کشور‌های مختلف به روش‌های متفاوت تهیه و سرو می‌شود. برای مثال طرز تهیه خوراک راگو گوشت به سبک فرانسوی‌ها را پیش از این به شما آموزش داده‌ایم که طعمی به یاد ماندنی دارد و بسیار خوشمزه است. امروز هم قصد داریم طرز تهیه بیف استراگانف روسی را با هم یاد بگیریم که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین غذا‌های روسی در دنیا است. برای شروع ابتدا قارچ‌ها را خوب بشویید. برای این کار بهتر است یک قابلمه یا یک ظرف گود را از آب پر کنید و قارچ‌ها را داخل آن بریزید. اجازه دهید تا قارچ‌ها چند دقیقه خیس بخورند تا تمام گرد و غبار و آلودگی‌ها از آن‌ها خارج شوند. قارچ‌ها را داخل یک آبکش بریزید تا خشک شوند. سپس آن‌ها را برش بزنید.

یک ماهیتابه بزرگ بردارید و یک قاشق غذاخوری کره پاستوریزه داخل آن بریزید. ماهیتابه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا کره آب شود. قارچ‌های برش خورده را اضافه کنید و حرارت را کمی زیاد کنید. حدود دو دقیقه قارچ‌ها را تفت دهید تا نرم شوند. سپس قارچ‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و کنار بگذارید. آرد را داخل یک کاسه بریزید. گوشت راسته از پیش خرد شده را داخل کاسه حاوی آرد بریزید و خوب مخلوط کنید تا همه‌جای گوشت به آرد آغشته شود. یک عدد پیاز را پوست بکنید و به صورت خلالی خرد کنید. باقیمانده کره (یک قاشق غذاخوری) را داخل همان ماهیتابه بریزید و حرارت دهید تا آب شود. پیاز‌های خلالی شده را داخل ماهیتابه بریزید و حدود دو دقیقه تفت دهید.

در همین حین که پیاز‌ها کم کم سرخ می‌شوند، تکه‌های گوشت را به ماهیتابه اضافه کنید و همه مواد را به مدت دو تا سه دقیقه تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و قهوه‌ای شود. سیر را رنده کنید و داخل ماهیتابه بریزید و با بقیه مواد تفت دهید. اکنون یک قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی را همراه با عصاره گوشت داخل ماهیتابه بریزید. دانه خردل آسیاب شده را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

قارچ‌های سرخ شده را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. اجازه دهید تا حدود ۱۰-۱۵ دقیقه تکه‌های گوشت به آرامی در کنار بقیه مواد پخته و نرم شوند. خامه ترش را داخل یک کاسه بریزید و حدود یک ملاقه از سس گوشت داخل ماهیتابه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا هم خامه گرم شود و هم کمی رقیق شود. سپس مخلوط را به مواد داخل ماهیتابه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

کمی از مزه مخلوط را بچشید و با توجه به ذائقه‌تان نمک و فلفل سیاه آسیاب شده اضافه کنید. اجازه دهید برای ۳۰ دقیقه دیگر خوراک روی حرارت متوسط بماند و گوشت‌های ـن خوب پخته شود. بیف استراگانف شما آماده سرو است. آن را داخل بشقاب مورد نظرتان بریزید و همراه با مقداری سیب زمینی خلالی و نان باگت نوش جان کنید.

نکاتی که باید حین تهیه بیف استراگانف به آن‌ها توجه کنید

اگر از قرص عصاره گوشت استفاده می‌کنید بهتر است ابتدا آن را در حدود یک لیتر آب گرم حل کنید و سپس به بقیه مواد اضافه کنید.

برای تزئین بشقاب خود می‌توانید مقداری جعفری را ریز خرد کنید و روی بیف استراگانف بریزید تا ظاهر زیباتری داشته باشد.

اگر از طعم این خوراک خوشتان آمد طرز تهیه چیکن استراگانف روسی را نیز حتما امتحان کنید.

برچسب ها: چیکن استراگانف، بیف استراگانف تعداد بازديد: 475 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز