Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:10

24
دی
بورک گوشت و اسفناج

بورک گوشت و اسفناج

کره را در تابه مناسبی روی حرارت بگذارید. آن‌گاه شنبلیله، نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس اسفناج را بیفزایید و قدری تفت دهید. حالا قارچ را افزوده و کنار بگذارید. اینک گوشت، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید.

 اعظم گلزار منش :

 

مواد لازم برای 6 تا 8 نفر

کره................50 گرم

شنبلیله خشک..............یک دوم قاشق چایخوری

نمک و فلفل......................به میزان لازم

اسفناج خرد کرده....................1 کیلوگرم

قارچ تفت داده............ 1پیمانه

گوشت چرخکرده...............300 گرم

پیاز رنده کرده.............. 1 عدد متوسط

نمک و فلفل....................به میزان لازم

زردچوبه..................یک دوم قاشق چایخوری

رب گوجه‌فرنگی...............1 قاشق سوپخوری

فلفل دلمه‌ای ریز خرد کرده................یک سوم پیمانه

پنیر موزارلای دالیا............... 150 گرم

خمیر یوفکا..................6 ورق

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ خوشمزه و پرطرفدار

 

روش تهیه

کره را در تابه مناسبی روی حرارت بگذارید. آن‌گاه شنبلیله، نمک و فلفل را اضافه کنید. سپس اسفناج را بیفزایید و قدری تفت دهید. حالا قارچ را افزوده و کنار بگذارید. اینک گوشت، پیاز، نمک، فلفل و زردچوبه را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید. اینک رب و سپس فلفل دلمه‌ای را اضافه کنید. پیوسته هم بزنید تا آب گوشت کشیده شود. حالا به مواد اولیه اضافه کنید. اکنون 100 گرم از پنیر را به مواد فراهم کرده بیفزایید و همه را ترکیب کنید. حالا کف ظرف مناسبی را چرب کنید. یک ورق خمیر بگذارید، روی خمیر کره بمالید و دوباره خمیر و رویش کره بمالید و ورقه سوم را بگذارید. آن‌گاه مواد فراهم کرده را رویش بریزید، سطح آن را صاف کنید و به همین ترتیب 3 ورقه‌های کره مالیده را رویش قرار دهید و 50 گرم پنیر باقیمانده را بریزید. به مدت 30 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

 

بیشتربخوانید:

 

 

 

 

 

خواص    شنبلیله

افزایش شیر مادر یکی از خواص شنبلیله است. شیر مادر غذای اصلی نوزادان تازه‌متولدشده است. شیر مادر منبع غذایی کامل و مغذی‌ای برای رشد نوزادان است. اگرچه گاهی ممکن است مادر شیر کافی برای تغذیه نوزاد نداشته باشد،‌ در این جور مواقع معمولا پزشکان داروهای مختلفی برای افزایش شیر مادر تجویز می‌کنند، ولی تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان به‌جای استفاده از داروهای شیمیایی از شنبلیله به عنوان یک داروی جایگزین و سالم استفاده کرد.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: آموزش آشپزی، بورک، طرز تهیه تعداد بازديد: 262 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز