Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 09:34

30
مرداد
ته‌چين ماهي تيلاپيا

ته‌چين ماهي تيلاپيا

برنج را بشوئيد، بخيسانيد و در آب جوش بپزيد تا نرم شود. بعد آن را صاف كنيد. آن‌گاه قدري از برنج را كنار بگذاريد و باقيمانده‌اش را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد. حالا زرده‌هاي تخم‌مرغ، ماست، نمك، زعفران و روغن را در كاسه‌اي بريزيد و مخلوط كنيد.

اعظم گلزار منش :

 

مواد لازم براي 4 - 6 نفر

برنج مرغوب ايراني................. 600 گرم (4 پيمانه)

زرده‌ي تخم‌مرغ.............. 4 عدد

ماست پرچرب ............... 180 گرم (سه‌چهارم پيمانه)

نمك...............  به ميزان لازم

زعفران حلكرده ..............4 قاشق سوپخوري

روغن مايع ..............150 ميلي‌ليتر

فيله‌ي ماهي تيلاپيا................. 5 - 6 عدد

سبزي پلو، خرد كرده.............  250 گرم(تره، شويد، سير تازه و گشنيز)

 

بیشتربخوانید:

طرز تهیه ته چین کشمش و لپه سمنان

راز پخت ته چین حرفه ای

ته چین هویج، یک ته چین خوشمزه و متفاوت!

روش‌تهیه

برنج را بشوئيد، بخيسانيد و در آب جوش بپزيد تا نرم شود. بعد آن را صاف كنيد. آن‌گاه قدري از برنج را كنار بگذاريد و باقيمانده‌اش را در كاسه‌ي مناسبي بريزيد. حالا زرده‌هاي تخم‌مرغ، ماست، نمك، زعفران و روغن را در كاسه‌اي بريزيد و مخلوط كنيد. برنج را به آن بيفزائيد و خوب هم بزنيد. سپس ماهي را به شكل اشك ببريد و در مخلوط زعفران و نمك بخوابانيد. ماهي مزه‌دار شده را در ظرف نسوز چربكرده بچينيد و نيمي از مخلوط برنج و ماست را رويش بريزيد و صاف كنيد. اكنون سبزي را به باقيمانده‌ي مخلوط برنج و ماست بيفزائيد و آن را نيز روي ته‌چين بريزيد و صاف كنيد. باقيمانده‌ي برنج سفيد را روي ته‌چين سبزي‌پلو بريزيد و قدري بفشاريد. روي ظرف را با فويل بپوشانيد و ته‌چين را به مدت تقريبي 5/1-2 ساعت، در فر گرم كرده با دماي 081 درجه‌ي سانتيگراد بپزيد. حالا ته‌چين را براي پذيرائي روي ديس مناسبي، برگردانيد.

 

 

خواص  ماهی

ماهي ماده غذايي مفيدي است كه در مناطق شمالي و جنوبي كشورمان يعني مناطقي كه در كنار دريا واقع شده‌اند، جزو مواد اصلي و اساسي برنامه غذايي مردم اين مناطق محسوب مي‌شود. ماهي داراي ارزش تغذيه اي بسيار بالايي است و اكثر مواد مغذي مفيد و ضروري براي انسان را به تنهايي داراست. ولي ويژگي مخصوص ماهي كه آن را بين ساير مواد غذايي حائز اهميت خاص ساخته است، نوع چربي موجود در آن است.

 

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: ته چین، آموزش آشپزی، ماهی تیلاپیا، طرز تهیه، ته چین ماهی تیلاپیا، طرز تهیه ته چین ماهی تعداد بازديد: 281 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز