Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 02:21

26
فروردین
پیده اسفناج

پیده اسفناج

اسفناج‌ها را در تابة مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. حالا در ظرف مناسبی تخم‌مرغ‌ها، فلفل، پنیر و اسفناج را با هم مخلوط کنید.

کیان رنجبر:

 مواد لازم برای 6 – 8 نفر

 

برگ اسفناج خرد کرده............500 گرم

تخم‌مرغ همزده...............4 عدد

فلفل سیاه ...............به میزان لازم

پنیر فتا.............300 گرم

پنیر موزارلا رنده‌کرده ..............به میزان لازم

کره یا روغن زیتون............... به میزان لازم

 

 

مواد لازم برای تهیه خمیر

آرد سفید.............375 گرم

مخمر فوری.............1 قاشق چایخوری

نمک1.................. قاشق چایخوری

آب250 -300.................. میلی لیتر

روغن زیتون.................1 قاشق سوپخوری

 

 

روش‌تهیه

 اسفناج‌ها را در تابة مناسبی بریزید و روی حرارت تفت دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. حالا در ظرف مناسبی تخم‌مرغ‌ها، فلفل، پنیر و اسفناج را با هم مخلوط کنید. اینک خمیر را به شش قسمت مساوی تقسیم و هر قسمت را به‌صورت بیضی با وردنه باز کنید. مقداری از مواد میانی را روی سطح خمیر بریزید، طوری که از لبه‌ها فاصله داشته باشند. لبه‌ها را برگردانید و دو طرف ابتدا و انتها خمیر را به هم نزدیک کنید. حالا روی خمیر‌ها را بپوشانید و حدود نیم ساعت استراحت دهید. سپس روی مواد پنیر موزارلا بریزید و داخل فر گرم کرده با دمای200 درجة سانتیگراد به مدت 15 -20 دقیقه قرار دهید. هنگامی که پیده را از فر بیرون آوردید، رویش را با روغن زیتون یا کره رومال کنید.


 

روش تهیه خمیر

آرد، مخمر و نمک را با هم مخلوط کنید. آن‌گاه آب و روغن را اضافه و مواد را مخلوط کنید. حالا خمیر را روی سطح  آرد پاشیده  ورز دهید. سپس خمیر را در یک ظرف چرب کرده قرار دهید، رویش را با سلفون بپوشانید و اجازه دهید استراحت کند تا حجمش دو برابر شود.

 

 منبع : شور و شیرین

برچسب ها: روغن زیتون، آموزش آشپزی، پنیر موزارلا، غذاهای رژیمی، پیده اسفناج، طرز تهیه پیده اسفناج تعداد بازديد: 476 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز