Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:24

24
بهمن
طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی +ترکیب سس و ادویه

طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی +ترکیب سس و ادویه

در این مطلب طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی ساده را به شما آموزش خواهیم داد.

 
 طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی ساده +آموزش ترکیب سس و ادویه مخصوص را در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد.

ذرت مکزیکی یکی از محبوب‌ترین فست فود‌های خیابانی در سرتاسر دنیاست. همان‌طور که از نامش پیداست محصول کشور مکزیک است و با بلال یا همان ذرت تهیه می‌شود. طرز پخت ذرت مکزیکی در منزل به دستگاه نیاز ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن را با قارچ یا بدون قارچ و با سس مخصوص و خوشمزه ذرت مکزیکی در خانه درست کنید. طرز تهیه ذرت مکزیکی خانگی ساده به همراه آموزش ترکیب ادویه و درست کردن سس مخصوص آن را بخوانید.

مواد لازم

ذرت شیرین: ۵۰۰ گرم (قوطی یا دان شده)

قارچ: ۲۵۰ گرم

پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم

آویشن: ۱ قاشق چایخوری

پودر سیر: ½ قاشق چایخوری

پودر کاری: ۱/۲ قاشق چایخوری

روغن مایع: ۳ قاشق غذاخوری

کره گیاهی: ۳۰ گرم

سس مایونز: یک نیم لیوان فرانسوی دسته‌دار

ادویه مخصوص ذرت مکزیکی: نمک، فلفل سفید، فلفل سیاه، گلپر: به مقدار دلخواه

طرز تهیه

طرز تهیه ذرت مکزیکی در منزل یک نکته مهم آموزشی دارد. اگر می‌خواهید ذرت مکزیکی خانگی شما دقیقا مثل ذرت مکزیکی‌های بیرون و مغازه‌های مشهور باشد باید آن را روی حرارت غیر مستقیم گاز درست کنید. درست است که شما دستگاه مخصوص درست کردن ذرت مکزیکی را برای به کار بردن این ترفند ندارید، اما برای این مسئله هم راه حل وجود دارد.

یک قابلمه را تا نیمه از آب پر کنید. دهانه قابلمه باید به اندازه دهانه ظرف پیرکس یا فلزی باشد که می‌خواهید مواد ذرت مکزیکی را در آن با هم مخلوط کنید. ابتدا اجازه دهید آب قابلمه جوش بیایید. در این فاصله قارچ را همراه با مقداری کره و فلفل سفید تفت دهید. روی قارچ‌ها چند قطره لیموترش یا آبلیموی طبیعی بریزید تا سیاه نشوند. وقتی آب قابلمه به جوش آمد شعله را ملایم کنید و کاسه را روی قابلمه بگذارید. حالا کره، روغن مایع، ذرت و قارچ تفت داده شده را در کاسه با هم مخلوط کنید. اجازه دهید مواد با بخار آب خوب نرم شوند و چند دقیقه آن‌ها را هم بزنید. وقتی مواد خوب گرم شدند ادویه مخصوص ذرت مکزیکی را به علاوه آویشن، پودر کاری و پودر سیر را با سس مایونز مخلوط کنید و نصف یک عدد لیموترش هم روی آن بریزید و خوب هم بزنید. سپس سس مخصوص ذرت مکزیکی را به مواد اضافه کنید و تمام مواد را با هم مخلوط کنید. چند دقیقه هم بزنید و سپس پنیر پیتزا را اضافه کنید. زمانی که پنیر آب شد و مواد حالت کشدار پیدا کرد ذرت مکزیکی شما آماده است. طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی را در اینجا بخوانید.

سس مخصوص ذرت مکزیکی عموما سس مایونز به همراه ادویه‌جات گفته شده است، اما بعضی‌ها ترجیح می‌دهند مقداری سس هزار جزیره هم به آن اضافه کنند که به خاطر سبزیجات به کار رفته در ترکیب سس هزار جزیره طعم لذیذتری پیدا می‌کند. در مجموع ترکیب سس ذرت مکزیکی یک سس سلیقه‌ای است. از مواد ذرت مکزیکی می‌توانید قارچ را حذف کنید و کمی ژامبون خر شده اضافه کنید. در صورت دلخواه مقداری جعفری ساطوری شده هم روی ذرت مکزیکی بپاشید و تا سرد نشده در ظرف مورد نظر سرو و میل کنید.

منبع:کوروش

بیشتر بخوانید:

ذرت مکزیکی خانگی + طرز تهیه

برچسب ها: ذرت مکزیکی، ذرت مکزیکی خانگی، طرز تهیه ذرت مکزیکی، ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر، ذرت مکزیکی مخصوص، ذرت مکزیکی بدون قارچ، ذرت مکزیکی دونفره تعداد بازديد: 512 تعداد نظرات: 1

نظرات

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز