Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 17:11

10
شهریور
آلبالو پلو

آلبالو پلو

گوشت چرخ كرده را با پیاز رنده شده و نمک مخلوط كنید و خوب ورز دهید. از آن كوفته ریزه‌های كوچكی درست كرده و در كره یا روغن تفت دهید. آلبالوها را همراه با شكر در ظرفی لعابی بریزید.

مواد لازم آلبالو پلو

برنج ۱ كیلوگرم

گوشت چرخ‌كرده نیم كیلوگرم

پیاز ۱ عدد

آلبالو  ۱ كیلوگرم بدون هسته

شكر نیم كیلوگرم

زعفران ساییده شده به مقدار لازم

كره یا روغن به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

خلال پسته به مقدار لازم

 

روش تهیه آلبالو پلو

گوشت چرخ كرده را با پیاز رنده شده و نمک مخلوط كنید و خوب ورز دهید. از آن كوفته ریزه‌های كوچكی درست كرده و در كره یا روغن تفت دهید. آلبالوها را همراه با شكر در ظرفی لعابی بریزید و سپس روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و قوام بیاید (۲۰ دقیقه زمان كافی می‌باشد). سپس شربت اضافی آن را بگیرید. كوفته‌ریزه‌ها را به آلبالو اضافه نموده، و بگذارید سرد شود. برنج را از چند ساعت قبل با نمک فراوان خیس كنید. سپس آبكش نمایید (كمی زنده‌تر بردارید). ته قابلمه را روغن بریزید. سپس مقداری برنج ریخته و روی آن مخلوط آلبالو و كوفته‌ریزه بدهید. این كار را آن‌قدر تكرار كنید تا همه مواد تمام شود. در لا‌یه آخر برنج ساده قرار دهید زعفران را با كمی آب حل كنید و روی برنج و اطراف برنج بریزید و برنج را با حرارت ملا‌یم دم كنید.سپس در دیس بریزید و با برنج زعفرانی و خلا‌ل پسته آن را تزیین نمایید. در صورت دلخواه می‌توانید آلبالوپلو را با گوشت تكه‌ای یا مرغ نیز تهیه نمایید. برای آلبالوپلو لزومی‌ندارد آلبالو و شكر را بگذارید كه آب بیندازد. بهتر است شكر و آلبالو سریع و با مدت زمان كم پخته شود، شربت اضافی آن برداشته شود، روغن و زعفران اضافه گردد و بعد از چند جوش مورد استفاده قرار گیرد.

 

برچسب ها: آلبالو پلو، مواد لازم آلبالو پلو، روش تهیه آلبالو پلو، غذا با آلبالو، آشپزی با آلبالو تعداد بازديد: 1036 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز