Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 18:51

3
اسفند
آش ساک

آش ساک

لپه را بشوئید و با پیاز سرخكرده، ۴-۵ پیمانه آ‌ب، كمی نمك و زردچوبه بگذارید كاملا بپزد. سپس گوشت چرخكرده را به صورت كوفته‌ریزه در بیاورید و داخل آ‌ش بریزید. آ‌نگاه اسفناج را بشوئید، خرد كنید و به آ‌ش بیفزائید.

نسرین اسکوئی

 

مواد لازم برای ۸ تا ۱۰ نفر

لپه                                        نصف پیمانه (۷۵ گرم)

پیاز سرخكرده                         ۳-۴ قاشق سوپخوری

نمك، فلفل و زردچوبه               به مقدار لازم

روغن                                    ۱۰۰ گرم

گوشت چرخكرده                     ۳۰۰گرم

اسفناج                                  ۲ كیلوگرم

آرد برنج                                  یك پیمانه (۱۵۰ گرم)

آبغوره                                     ۱-۲ پیمانه

تخم‌مرغ                                    ۳-۴ عدد

نعناع داغ و پیازداغ برای تزئین       به مقدار لازم

روش تهیه 

لپه را بشوئید و با پیاز سرخكرده، ۴-۵ پیمانه آ‌ب، كمی نمك و زردچوبه بگذارید كاملا بپزد. سپس گوشت چرخكرده را به صورت كوفته‌ریزه در بیاورید و داخل آ‌ش بریزید. آ‌نگاه اسفناج را بشوئید، خرد كنید و به آ‌ش بیفزائید. وقتی چند جوش زد و اسفناج پخت، آ‌رد برنج را در یك پیمانه آ‌ب سرد حل كنید و بتدریج داخل آ‌ش بریزید و به هم بزنید تا آ‌رد برنج گلوله نشود.

اكنون بگذارید آ‌ش آ‌هسته بجوشد و جا بیفتد. سپس آ‌بغوره را به آ‌ش بیفزائید. تخم‌مرغ‌ها را نیز در ظرفی بشكنید و كمی نمك افزوده و مخلوط كنید. اكنون شعله را خاموش كنید، مقداری از آ‌ش بردارید و بگذارید خنك شود. بعد آ‌ن را با تخم‌مرغ‌ها خوب مخلوط نمائید تا كاملا صاف و یكدست شود.

سپس آ‌ش ساك را – كه كمی از گرمی افتاده – در ظرف اصلی بریزید و مخلوط سازید. شعله را روشن كنید و آ‌ن را مجددا روی حرارت بجوشانید و مرتب هم بزنید. چونكه نباید تخم‌مرغ در آ‌ش پیدا باشد. اینك آ‌ش را در ظرف مناسب بكشید و روی آ‌ن را با نعناع داغ و پیاز داغ تزئین كنید.

یادآوری: در صورت دلخواه می‌توانید مقداری پیازداغ و نعناع داغ به مخلوط آش اضافه كنید.

 

برچسب ها: طرز تهیه آش ساک، آش ساک، طرز تهیه آش، دستور پخت آش ساک، دستور پخت آش، مواد لازم آش ساک، روش پخت آش ساک تعداد بازديد: 989 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز